برگزاری طرح پازک در محلات آسیب‌خیز استان اردبیل

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح پازک در ۱۳ محله کم‌برخوردار شهری و روستایی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل، پرویز پروین درباره این طرح گفت: طرح پیشگیری از اعتیاد در راستای توانمندسازی گروه‌های جامعه هدف از جمله زنان دارای همسر معتاد، زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست، زنان دارای همسر بهبود یافته از اعتیاد و افراد در معرض خطر اعتیاد در محله‌هایی که تحت پوشش این برنامه هستند، اجرا می شود. با این نگرش آسیب‌ها و انحرافات ناشی از اعتیاد سرمایه‌های انسانی را هدف قرار داده و به‌ تدریج از چرخه جمعیت فعال و مثبت جامعه خارج می‌کند.

وی راهبرد اصلی در اجرای طرح پازک را تحکیم بنیان خانواده‌ها و زنان و کودکان در معرض آسیب عنوان کرد و گفت: در کنار اجرای طرح مذکور، طرح‌های مختلفی از قبیل طرح پیشگیری از اعتیاد برای زنانی که همسران معتاد دارند در قالب گروه‌های کوچک آموزشی و کاملا به‌صورت محله محور به ویژه در محلات حاشیه‌نشین وآسیب خیز تحت پوشش اجرا می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: بر همین اساس اجرا و استقرار برنامه‌های ارتقایی و پیشگیرانه در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود لذا بهزیستی استان اردبیل در راستای رسالت خود برنامه‌های متعددی از جمله برنامه پیشگیری از اعتیاد برای زنان دارای همسر معتاد(پازک) اجرا می‌کند که در همین امتداد، طرح پازک در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ در ۱۳ محله شهری/روستایی اجرا شد.

کد خبر: 68612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =