همه چیز درباره وام ۲۰ میلیونی عید

در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان و عید نوروز طرحی به نام "عید تا عید" در دستور اجرا قرار گرفته و در قالب آن از طریق اعتبارسنجی و بدون ضامن، سود و وثیقه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به خریداران شب عید تعلق خواهد گرفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین، این طرح در راستای افزایش تقاضا در بازار با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران طراحی شده و سامانه‌ای برای ثبت نام دریافت اعتبار ۲۰ میلیون تومانی این طرح برای خرید کالا در نظر گرفته شده است.

این طرح با شعار «زمستان خرید کنید و بهار پرداخت کنید» اجرا شده و در قالب آن عموم مردم می‌توانند بر اساس ارزیابی اولیه توسط بانک مذکور و بدون ارائه وثیقه و ضامن، از اعتبار در نظر گرفته شده در این طرح ملی برای خرید کالاهای مورد نیاز خود در اسفندماه سال جاری استفاده کنند و پرداخت آن را در اردیبهشت ماه سال آینده انجام دهند.

محمدحسین قمری مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت درباره این تسهیلات گفته است: «فعلاً بانک تجارت، بانک قرض الحسنه مهر ایران و یک مجموعه اعتباری آنلاین مسئولیت اعتباردهی به متقاضیان را برعهده گرفته‌اند و ۶ تجارت یار پرداخت اقساط را تضمین کرده و ۳۰ هزار فروشگاه جدید هم که اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ هستند به این طرح اضافه خواهند شد.»

به گفته قمری وفا «سود اعتبار این طرح برای مردم صفر درصد است و بانک تجارت ضمانت کننده اعتبار ۲۰ میلیون تومانی پس از اعتبارسنجی است و هیچ‌گونه چک و سفته‌ای برای ضمانت نیاز نیست. بانک قرض الحسنه مهر ایران هم اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی با ضمانت الکترونیکی و به صورت اقساط ۶ ماهه به متقاضیان می‌دهد.»

ثبت نام وام عید تا عید چگونه است؟

متقاضیان می‌توانند برای دریافت اعتبار ۲۰ میلیون تومانی برای خرید کالا می‌توانند به سامانه https://eidtaeid.ir/shopping-landing که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است مراجعه کنند.

بازپرداخت اقساط تا پایان پنجم اردیبهشت ماه سال آینده بدون هیچ سودی است و برای کالای لوازم خانگی که نیاز به بازپرداخت بلندمدت‌تری دارد، با اعتبار یکی از بانک‌ها می‌توانند اقدام به خرید کرده و اقساط از حساب بانکی آنها کسر شود.

محمدحسین قمری مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت در توضیح اینکه چگونه می‌توان با این تسهیلات به خرید پرداخت توضیحاتی داده و گفته است: « بخش نخست مربوط به نمایشگاه‌های بهاره است که مقرر شده چه از نظر غرفه و چه از نظر حجم فروش نسبت به پارسال ساماندهی شوند. بر این اساس با دستور معاون اول رئیس جمهور به استانداران، مقرر شد امسال همه نمایشگاه‌ها با هماهنگی اتاق اصناف برگزار شوند. در همین راستا تاکنون ۳۶۰ نمایشگاه ثبت نام شده در سراسر کشور برای شب عید داریم که نسبت به پارسال بیش از دو برابر شده است. همچنین در این نمایشگاه‌ها ۳۰ هزار غرفه فعال خواهند بود.»

وی همچنین اعلام کرده است: «چه در نمایشگاه‌های بهاره و چه در حدود ۲۷ هزار فروشگاهی که برای فروش شب عید ثبت نام کرده‌اند مردم با اعتبارسنجی از طریق بانک‌ها می‌توانند در اسفند ماه خرید و پول را در اردیبهشت ماه پرداخت کنند. این خرید اعتباری تا سقف ۲۰ میلیون تومان (نفری) بدون ضامن، سود و وثیقه است و صرفاً با اعتبارسنجی انجام می‌شود.

مردم می‌توانند برای دریافت اعتبار به بخش خریدارها در سامانه eidtaeid.ir مراجعه کنند.

بر اساس اعلام وزارت صمت، در این طرح همه تخفیف‌ها به حساب خریدار منظور شده و مبلغ مانده به صورت اقساطی کسر می‌شود.

وام ۲۰ میلیونی عید به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

محمودیان، معاون اتاق اصناف ایران هم درباره این طرح توضیحاتی داده و اعلام کرد: «متقاضیان استفاده از تسهیلات اعتباری عید تا عید می‌توانند با مراجعه به سایت https://eidtaeid.ir درخواست خود را ثبت کنند و در صورتی که این افراد در پرداخت وام‌های دریافتی قبلی خود از بانک‌ها خوش حساب بوده‌اند و بانک مرکزی خوش حسابی آن‌ها را تایید کند، مشمول دریافت این تسهیلات اعتباری می‌شوند و برای دریافت این تسهیلات نیازی به ضامن، چک و ... نیست.»

به گفته وی «با توجه به اینکه این طرح در حال توسعه است در آینده نیز با در نظر گرفتن شرایطی، اعطای تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی نیز توسط بانک‌ها به متقاضیان، دنبال می‌شود.»

محمودیان همچنین تاکید کرده است: «متقاضی می‌تواند با مراجعه به سایت مذکور تقاضای خود را ثبت و در صورتی که تایید اعتبار شد، در همان لحظه تسهیلات به حساب فرد واریز می‌شود.»

اعتبارسنجی توسط بانک مرکزی دریافت می‌شود و لذا مشتری در صورت تایید صلاحیت آنلاین اعتبار را دریافت و به صورت آنلاین می‌تواند تسهیلات اعتباری را خرج کند.

دریافت کنندگان تسهیلات اعتباری می‌توانند با مراجعه به تمام واحدهای صنفی که در سایت (عید تا عید) مشارکت کرده‌اند خرید کنند و تسهیلات دریافتی اعتباری را خرج کنند.

کد خبر: 68630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =