جرقه آغاز روند صعودی بورس زده شد

 روز ‌شنبه «۱۳ اسفند ماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳۱ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۸۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۳۱.۷۱۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۸۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز رشد ۱۰.۴۸۱ واحدی در محدوده ۷۱۴ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۳.۵۷۲ میلیارد ورقه سهم طی ۴۲۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸.۹ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری‌ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سیمان‌اصفهان‌ و سیمان فارس بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۳۲۸ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸.۲ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۳۳۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۴ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای، پلیمر آریا ساسول، ایران‌خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، بهمن دیزل، پویا زرکان آق دره و صبا فولاد خلیج فارس بیشترین تاثیر مثبت و نماد گروه انتخاب الکترونیک آرمان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱۹۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۴ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۴۷۰ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا ۱.۴۴۰ میلیارد تومان پول از صندوق های درآمد ثابت خارج کرده‌اند.

بالاخره بازار سهام بعد از مدت ها روی تابلوها شاهد یک تحرک جدی بود و امروز شاهد رشد خوب ارزش معاملات و ورود پول سنگین حقیقی‌ها به سهام و حق تقدم و خروج آن ها از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.

طی روزهای گذشته بازار سهام اخبار مثبت خوبی منتشر شد، از خبر واگذاری خودروسازها تا اصلاح نرخ خوراک، همه این‌ها یک جرقه است، تا دوباره شاهد رونق بازار سهام باشیم، رونقی که امروز به نظر استارت آن زده شد و با عرضه نشدن صف‌های خرید در نمادهای بزرگ مثل ایران خودرو و سایپا تقاضا برای فردا نیز از همین امروز شکل گرفت و احتمالا فردا هم حداقل در نیمه اول بازار پرتقاضای خواهیم داشت.این استارت طی روزهای آتی نیاز به ادامه دار بودن رشد ارزش معاملات و تقویت تابلوهای معاملاتی خواهد داشت تا شرایط مطلوب حاصل شود.

کد خبر: 68672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =