موافق گران شدن شیرینی نیستیم، اما...

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادان گفت: دو تا سه سال است که دیگر قیمت‌گذاری دستوری در این اتحادیه صورت نگرفته و قیمت‌گذاری واحدها بر اساس کیفیت محصول آنهاست.

علی بهره‌مند در گفتگو با آتیه‌آنلاین، به ارائه توضیحاتی درباره بازار شب عید پرداخت و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی طی سال‌های گذشته میزان فروش همکاران ما سیر نزولی داشته است. با این وجود در نوروز امسال نیز مانند سال‌های گذشته واحدها آمادگی کامل داشته و با وجود کمبود برخی مواد اولیه آماده تامین نیاز بازار هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه هر سال در آستانه فرا رسیدن نوروز شاهد ماراتون افزایش قیمت مواد اولیه هستیم و امسال نیز قیمت شکر رشد قابل توجهی داشته و طی هفته‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته و کیلویی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان گران شده و از ۲۷ هزار تومان به بیش از ۳۷ هزار تومان رسیده است.

این مسئول صنفی همچنین به افزایش نرخ ارز اشاره کرد و افزود: بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز همکاران ما از جمله موادی مانند کاکائو و وانیل و غیره وارداتی است و طبیعتا افزایش نرخ ارز موجب می‌شود تامین این مواد نیز هزینه‌های بیشتری داشته باشد.

بهره‌مند با تاکید بر اینکه ما و همکارانمان هیچ کدام موافق افزایش قیمت شیرینی نیستیم، گفت: واقعیت این است که هرچه قیمت‌ها پایین‌تر باشد قدرت فروش همکاران ما بیشتر خواهد شد اما زمانی که مواد اولیه مورد نیاز همکاران ما بطور دائم افزایش قیمت دارد چاره‌ای جز تغییر قیمت باقی نمی‌ماند.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادان در پاسخ به سئوالی درباره میانگین قیمت انواع شیرینی در بازار شب عید، تاکید کرد: طی سال‌های گذشته قیمت‌گذاری دستوری در اتحادیه ما دنبال نمی‌شود چرا که این روند به ضرر مصرف‌کننده نیز هست. بر این اساس هر واحد صنفی باتوجه به کیفیت مواد اولیه محصول خود را قیمت‌گذاری کرده و اتحادیه نیز بر روی قیمت‌ها نظارت دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که در چنین شرایطی مردم چطور می‌توانند متوجه شوند که واحدی که از آن خرید می‌کنند، گرانفروشی می‌کند یا خیر، توضیح داد: ما بر کار واحدها نظارت داریم و مردم هم چنانچه احساس می‌کنند واحدی گرانفروشی می‌کند می‌توانند موضوع را از اتحادیه پیگیری کرده و شکایت خود نسبت به این موضوع را ثبت و پیگیری کنند.

بهره‌مند با اشاره به اینکه واحدهای صنف شیرینی‌فروشان به سه گروه ممتاز، درجه یک و دو تفکیک می‌شوند، گفت: در تعیین قیمت شیرینی کیفیت واحد فروشنده تاثیرگذار است اما در نهایت واحدها بر اساس شرایط رقابتی قطعا بحث قیمت را نیز لحاظ می‌کنند تا مشتریان خود را از دست ندهند.

وی در پایان با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز، از مردم خواست خریدهای خود را از واحدهای صنفی مجاز انجام دهند چراکه در روزهای پایان سال عده بسیاری از دستفروشان یا واحدهای غیرمجاز نیز اقدام به فروش انواع شیرینی می‌کنند و به ازای مبلغ کمی پایین‌تر انواع شیرینی بی‌کیفیت را تحویل مردم می‌دهند.

نویسنده: محبوبه نقره‌خامه

کد خبر: 68705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =