هزینه‌های سفر به استانبول در نوروز ۱۴۰۳

مروری بر هزینه‌های سفر به ترکیه در ایام نوروز گویای آن است که برای اقامت چند روزه در استانبول باید حداقل حدود ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ترکیه همواره یکی از مقاصد جدی مسافرت ایرانیان بوده و در اولین ماه سال میلادی نیز به دنبال کاهش ارزش لیر، رکورد سفر ایرانیان به این کشور شکسته شده و اعلام شد آمار گردشگرانی که در ماه نخست سال جدید میلادی به ترکیه سفر کرده‌اند، افزایش چشمگیری داشته و پس از روس‌ها ایرانیان با ثبت آمار ۲۱۱ هزار نفر بازدیدکننده، رتبه دوم را به خود اختصاص دادند که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر ۸۷ درصدی نسبت به آمار مدت زمان مشابه سال گذشته دارد.

در این میان همچنان استانبول برای گردشگران جذابیت مضاعفی داشته و ۵۷ درصد آمار گردشگری ترکیه در ماه گذشته میلادی مربوط به این شهر بوده است. البته آنتالیا و شهر وان نیز از دیگر مقاصد محبوب گردشگری این کشور برای ایرانیان هستند.

باتوجه به اینکه برای سفر به استانبول شرکت‌های مسافرتی از تخفیف‌های خاص خود بهره‌مند هستند معمولا سفر با تورها مقرون به صرفه‌تر بوده و هزینه کمتری را به مسافران تحمیل می‌کند.

قیمت تور استانبول نوروز ۱۴۰۳

بر این اساس اگر بخواهیم تورهای نوروزی استانبول را بررسی کنیم کمترین قیمت آنها از حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان شروع می‌شود. البته باید در نظر داشت که تعیین قیمت تور بستگی به عوامل متعددی دارد که از میان آنها می‌توان به هوایی یا زمینی بودن سفر، هتل محل اقامت، نوع پرواز، تعداد گشت‌ها، تعداد روزهای سفر و مواردی از این دست اشاره کرد.

بسیاری از شرکت‌های مسافرتی نیز برای جذب بیشتر مسافر اقدام به برگزاری تورهای اقساطی نوروز کرده‌اند. مروری بر هزینه‌های اعلام شده از سوی شرکت‌های مسافرتی گویای آن است که کمترین هزینه برای سفر هوایی سه روزه به استانبول رقمی بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان است و در صورت افزایش تعداد روزهای سفر این هزینه‌ها در موارد متعدد به ۶۰ میلیون تومان و بالاتر از آن نیز می‌رسد.

قیمت بلیط پروازهای تهران-استانبول برای نوروز ۱۴۰۳

اما چنانچه افراد مایل باشند سفر خود را به صورت انفرادی برنامه‌ریزی کنند حداقل برای خرید بلیط پرواز باید هزینه‌ای به مراتب بالاتر پرداخت کنند.

امسال طبق آنچه اعلام شده برای ایام نوروز فروش بلیط چارتری نیز ممنوع است و در حال حاضر قیمت بلیط یکطرفه تهران-استانبول در روز ۲۹ فروردین ماه به بالاترین رقم رسیده و قیتی بیش از ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارد. در روزهای ۲۸ و ۲۷ اسفند ماه نیز کمترین قیمت بلیط ۱۴ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان است که به ترتیب هرچه از روز آخر اسفند ماه فاصله می‌گیریم قیمت بلیط استانبول در آخرین ماه سال کمتر می‌شود بطوری که مثلا قیمت پرواز روز یکشنبه،۲۰ اسفند ماه به کمتر از هفت میلیون تومان( شش میلیون و ۸۸۶ هزار تومان) هم می‌رسد.

در سه روز اول فروردین ماه نیز کمترین قیمت اعلامی برای این پروازها ۱۲ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان است که به ترتیب هرچه به سمت روزهای بعدی فروردین ماه می‌رود قیمت‌ها به مراتب کمتر می‌شود به‌گونه ای که مثلا قیمت بلیط در تاریخ ۱۰ فروردین ماه به سه میلیون و ۷۸۳ هزار تومان می‌رسد و در هفته بعدی یعنی با پایان تعطیلات نوروزی این قیمت تا دو میلیون و ۷۱۶ هزار تومان هم کاهش می‌یابد.

بر این اساس به نظر می‌رسد تنها خرید بلیط پرواز در موارد متعدد هزینه‌ای فراتر از یک تور سه روزه خواهد داشت.

حال با توجه به دو برابر شدن مبلغ ارز مسافرتی ممکن است بخشی از هزینه‌های سفر از این طریق تامین شود اما در هر صورت حتی برای یک سفر یک روزه هم که در نظر بگیرید علاوه بر پرداخت هزینه‌ رفت و آمد مبالغ متعدد دیگری نیز باید پرداخت شود که با لحاظ کردن عوارض خروج از کشور و برخی هزینه‌ها مانند حمل و نقل و تغذیه، به هیچ عنوان نمی‌توان برآورد کرد که سفر هوایی به این کشور همسایه برای هر نفر هزینه‌ای کمتر از ۱۵ میلیون تومان به همراه داشته باشد.

کد خبر: 68720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =