افزایش حجم معاملات بورس با توقف روند صعودی

روز دوشنبه (۱۴ اسفند ماه) شاخص کل بورس با افت بیش از ۶ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۴۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۶.۹۱۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۴۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۴.۴۴۱ واحدی در محدوده ۷۳۵ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۳۷ میلیارد ورقه سهم طی ۴۸۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۲.۴ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، صنایع ملی مس ایران، سرمایه‌گذاری‌تامین اجتماعی و مخابرات ایران بیشترین تاثیر منفی و نمادهای ایران‌خودرو و مبین انرژی خلیج فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۱۷۶ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۹ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۷۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای سرمایه‌گذار پارس آریان، پتروشیمی زاگرس بانک سامان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، صنعتی مینو، صنایع مادیران و صبا فولاد خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای تجلی توسعه معادن و فلزات و تامین سرمایه دماوند بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم با رشدی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز به رقم ۸.۹ هزار میلیارد تومان رسید که البته ۳.۹ هزار میلیارد تومان از این ارزش معاملات مربوط به حق تقدم‌های نماد بانک صادرات بود که بهتر است این رقم را از ارزش معاملات کم کنیم که در این صورت ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز به رقم ۵.۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

حقیقی‌ها نیز امروز ۲۶۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۷۲ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند. پس از رشد خوب دو روز گذشته امروز شاهد عرضه‌هایی در بازار سهام بودیم که بعد از رشد اخیر دور از انتظار نبود. همین عرضه‌ها هرچند با خریدار شد و ماندن ارزش معاملات حوالی ۵ هزار میلیارد تومان نیز موید همین موضوع است، ولی این مسئله کمی خریداران را دچار تردید کرد که شاید در قیمت‌های پایین‌تر هم بتوانند سهم‌های مدنظر خود را بخرند. همچنان اخبار خوب حول بازار سهام زیاد است و با باقی‌ماندن ارزش معاملات در همین حوالی طی روزهای آینده، بورس همچنان می‌تواند در مسیر رشد گام بردارد.

کد خبر: 68746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =