تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تعهد استان برای اشتغال در سال جاری ۲۱ هزار و ۵۹۹ نفر بود گفت: تا ۱۳ اسفند ۲۴ هزار و ۳۶۵ نفر صاحب شغل شدند که حاکی از تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال استان بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد پیشکاری در نشست هیات امنای کانون کارآفرینان برتر کردستان با بیان این مطلب افزود: کردستان در رتبه‌بندی درصد بهبود عملکرد استان‌ها، در سال جاری از ۲۷ بهمن تا ۱۰ اسفند توانست در جایگاه پنجم کشوری قرار گیرد که این مهم با تعامل و همکاری بسیار مطلوب دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل حاصل شد.

وی به صحت‌سنجی ۱۷ هزار و ۸۹۶ شغل ثبت شده در سامانه رصد اشاره کرد و گفت: در قدم بعدی اشتغال، کانون کارآفرینان برتر کردستان امسال راه‌اندازی شد تا با استفاده از ظرفیت نخبگان و فرزانگان عرصه کارآفرینی برای ایجاد شغل بهره بیشتری برد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: فعالیت این کانون مثمرثمر و در توسعه، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی با ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی بین نهادهای عمومی، دولتی و اجرایی در زیست بوم کارآفرینی اثرگذار بوده است.

وی یادآور شد: با استفاده از تجارب و دانش کارآفرینان برتر استان، گام‌های موثری در زمینه اشتغال برداشته شده است.

راه‌اندازی کمیسیون‌های تخصصی کارآفرینی

رئیس کانون کارآفرینان برتر رسمی کردستان نیز بیان کرد: راه‌اندازی دفتر اختصاصی، تامین مالی فعالیت‌های اولیه کانون توسط اعضای هیات مدیره، عقد تفاهم‌نامه با صندوق پژوهش و فناوری استان و ارائه خدمات صندوق به کارآفرینان، کسب سه کرسی از کمیسیونهای تخصصی کانون کارآفرینان برتر ملی و انتخاب به عنوان یکی از ۶ کانون برتر ملی از جمله عملکردهای این کانون در طول ۶ ماه از آغاز فعالیت آن است.

ناصر شکری افزود: انتخابات سه کمیسیون زنان، بهبود فضای کسب و کار و مرزنشینان انجام شده و سه کمیسیون اقتصاد دیجیتال، صنایع و معادن و صادرات نیز در دست اجراست.

وی گفت: ایجاد شبکه مشاوران از بین اعضای کانون کارآفرینان برتر رسمی استان، رسیدگی به طرح‌های کانون کارآفرینان برتر رسمی از محل وجوه اداره شده دستگاه‌های اجرایی از جمله پیشنهاداتی است که در این حوزه داریم.

رئیس کانون کارآفرینان برتر رسمی کردستان به حرکت قابل تحسین استاندار کردستان برای اختصاص ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار به صندوق پژوهش و نوآوری پارک علم و فناوری استان اشاره و بیان کرد: این حرکت در زیست بوم کارآفرینی، تاثیر بسزایی داشت.

وی بکارگیری ارکان و اعضای کانون کارآفرینان برتر در تصمیمات استراتژیک و اجرایی به عنوان هیات اندیشه‌ورز در اتاق فکر کردستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: تعامل با دانشگاه‌ها برای استفاده از کارآفرینان برتر رسمی به عنوان مدرس خبره و تشکیل مجمع خیرین کانون کارآفرینان برتر استان نیز دنبال شود تا بتوانیم شاهد اثربخشی فعالیت کارآفرینان برتر باشیم.

کد خبر: 68748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =