تحقق ۱۱۳ درصدی تعهد اشتغال استان همدان در سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از ایجاد ۲۳ هزار و ۴۲۰ فرصت شغلی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: این رقم برابر با ۱۱۳ درصد تعهد اشتغال امسال استان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف شعبانی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال امسال استان ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر برای ۲۲ دستگاه اجرایی است، بیان کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۴۲۰ شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه تمامی مشاغل ایجاد شده قابلیت راستی‌آزمایی دارند از تلاش دستگاه‌های اجرایی استان همدان در زمینه تحقق اشتغال تعهد شده قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر فرصت‌های شغلی مناسب و قابل توجهی در واحدهای تولیدی استان وجود دارد که آنها را علاوه بر کاریابی‌ها در اختیار مراجع و نهادهای مختلف قرار داده ایم تا به جوانان جویای کار معرفی کنند.

اشتغال بیش از یک‌هزار نفر از طریق کاریابی ها در همدان

شعبانی با بیان اینکه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی دولت است گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد دو هزار و ۷۶۸ فرصت شغلی توسط کاریابی‌ها شناسایی شده و تعداد سه هزار و ۴۲۹ نفر در سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان جویای کار ثبت‌نام کردند که از این تعداد هزار و ۱۰۲ نفر مشغول به کار شدند.

همدان رتبه سوم کشور در صحت نتایج راستی‌آزمایی آمار اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از کسب رتبه سوم کشوری این استان در صحت نتایج راستی آزمایی فرصت‌های شغلی استان خبر داد و افزود: راستی آزمایی‌ها از سوی بخش خصوصی و پیمانکاران از تهران صورت گرفته و در اختیار استان نیست.

شعبانی همچنین گفت: سه مرحله نظارت و صحت‌سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه مربوطه صورت می‌گیرد، در مرحله اول از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیامکی جهت مراجعه به سامانه استعلام شغلی برای مشاهده داده ثبت شده مجری ارسال می‌شود و در مرحله دوم تماس با شاغل و در مرحله سوم نظارت بازرسان به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه رصد اشتغال با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اشتغال و دستور رییس جمهور برای جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال و خدمات‌رسانی به متقاضیان و جویندگان کار ایجاد شده است.

شعبانی با اشاره به کمک‌های دولت در حوزه کسب و کار افزود: دولت با پرداخت تسهیلات و مزایایی از قبیل تامین مواد اولیه ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی در فضای کسب و کار، مشوق‌هایی برای کارآفرینان و کارفرمایان ایجاد کرده تا بتوانند پایدار بمانند، وضعیت خود را توسعه دهند و کمبودهای خود را به عنوان سرمایه در گردش در حوزه تولید جبران کنند.

کد خبر: 68833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =