داد و ستد کم رمق بورس در سایه اختلال هسته معاملاتی فرابورس

روز ‌شنبه (۲۰ اسفند ماه) شاخص کل بورس با افت بیش از ۲ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۲.۰۰۱ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۳ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن اما با رشد ۱.۱۴۰ واحدی در محدوده ۷۳۹ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۹.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۳۸۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۶ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری‌ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری غدیر و پتروشیمی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای مبین انرژی خلیج فارس و فجر انرژی خلیج فارس گل‌گهر بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

این درحالیست که امروز معاملات فرابورس انجام نشد، که در سایه همین مسئله، معاملات بازار سهام نیز کم رمق دنبال شد. در همین رابطه محمد باقر حسن‌زاده مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با بررسی اختلال هسته معاملاتی فرابورس، گفت: پیش از آغاز معاملات هفته سوم اسفندماه اختلالی در هسته معاملاتی فرابورس پیش آمد که از همان ابتدا اطلاع رسانی‌های لازم توسط مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار افزودگفت: از ساعات ابتدایی روز جاری مدیریت فناوری بورس تهران در حال رفع اختلال به وجود آمده در هسته معاملاتی فرابورس است و در تلاش است تا اختلال به وجود آمده را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کند و پس از برطرف شدن مشکل پیش آمده جزئیات آن اعلام می شود. همچنین بابت مسئله پیش از آمده نیز از تمامی سهامداران عذرخواهی می کنیم.

همچنین مهران موحد، معاون زیرساخت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در این زمینه گفت: بروز مشکل در تجهیزات سخت افزاری زیرساخت سامانه فرابورس علت اصلی توقف معاملات این بورس شد که پس از شناسایی مشکل، تیم فنی مشغول رفع آن است و باتوجه به زمان بر بودن این فرایند متاسفانه امروز بازار فرابورس را از دست دادیم.

کد خبر: 68883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =