کسب رتبه نخست صندوق کارآفرینی امید همدان در ارائه تسهیلات احیای تولید

مدیر صندوق کارآفرینی امید همدان گفت: این صندوق رتبه نخست ارائه تسهیلات مربوط به نهضت احیای واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال در کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، ارسلان حسن پور گفت: صندوق کارآفرینی امید همدان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تقویت واحدهای تولیدی و همچنین پیشبرد سیاست‌های دولت سیزدهم در رابطه با احیای بنگاه‌های تولیدی راکد و نیمه فعال و با تعامل مناسب از سوی معاونت اقتصادی استانداری همدان موفق به کسب این رتبه و مقام نخست کشور در جذب و تخصیص اعتبارات این بخش شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه امسال ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‌گذاران و فعالان بخش تولید استان پرداخت شده است افزود: پیگیر هستیم تا از محل جذب اعتبارات شناور و مانده اعتباراتی که سایر استان‌ها موفق به جذب آنها نشدند، تسهیلات بیشتری را در اختیار فعالان بخش تولید قرار دهیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید همدان با بیان اینکه از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه، منابعی برای ارائه تسهیلات در اختیار این صندوق قرار گرفت، گفت: در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با بهزیستی، کمیته امداد امام(ره)، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین تفاهم‌نامه سه و چهارجانبه با جهاد کشاورزی منعقد کردیم که در قالب آنها به شکل سرجمع هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دادیم.

وی ادامه داد: این تسهیلات در کمترین مدت زمان ممکن از زمان انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های یاد شده به متقاضیان معرفی شده پرداخت شد.

حسن پور با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید همدان در جذب منابع و پرداخت تسهیلات مربوط به این تفاهم‌نامه‌ها رتبه‌های یک تا پنجم کشور را به خود اختصاص داد افزود: در اجرای تفاهم‌نامه با بهزیستی و کمیته امداد ۱۰۰ درصد اعتبارات جذب شد، در تفاهم‌نامه با میراث ۹۷ درصد منابع جذب و رتبه سوم کشور را بدست آوردیم، در تفاهم‌نامه با اداره کل تعاون، کار و رفاه نیز با جذب ۸۵ درصدی منابع رتبه دوم کشور به این صندوق اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه تسهیلات این صندوق به صورت قرض‌الحسنه و با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود گفت: تقویت کارآفرینی و کمک به توسعه اشتغال از اولویت‌های اصلی این صندوق به شمار می‌رود.

کد خبر: 68889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =