تازه‌ترین شماره فصلنامه «مروری بر تأمین اجتماعی بین‌المللی»

اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، تازه ترین شماره نشریه مروری بر تأمین اجتماعی بین‌المللی، ویژه اکتبر و دسامبر ۲۰۲۳، را منتشر کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، این شماره که به صورت ویژه با موضوع «هیچ کس را محروم نگذارید: پوشش تأمین اجتماعی برای آوارگان و کارگران مهاجر» منتشر شده است، با توجه به اولویت‌های برنامه سه‌ساله این اتحادیه، به حقوق تأمین اجتماعی گروه‌های جمعیتی خاص همچون آوارگان که بخش قابل توجهی از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند و همچنین کارگران مهاجر بین‌المللی می‌پردازد.

جمع آوری، تجزیه و تحلیل، تقویت و انتشار دانش در موضوع مورد اشاره با هدف ایجاد اجماع قوی تر و برای کمک به تحقق پوشش تأمین اجتماعی مؤثر برای همگان در این شماره مورد توجه قرار گرفته است.

پوشش تأمین اجتماعی برای آوارگان و کارگران مهاجر، بررسی دسترسی آوارگان و مهاجران به مزایا و مداخلات بازار کار، حمایت از سلامت اجتماعی پناهندگان، حمایت اجتماعی فراگیر برای کودکان آواره، گسترش حمایت اجتماعی از کارگران مهاجر در منطقه شورای همکاری خلیج فارس (GCC) و گسترش پوشش حمایتی از کارگران مهاجر برای پیشبرد حمایت اجتماعی جهانی ازجمله موضوعات مقالات این فصلنامه است.

گفتنی است شعار «هیچ کس را محروم نگذارید» (Leave no one behind =LNOB) دستور کار سال ۲۰۳۰ سازمان ملل و یکی از شش اصل مطرح در چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل متحد است.

نشریه «مروری بر تأمین اجتماعی بین‌المللی» با ۷۶ سال سابقه، بزرگترین فصلنامه بین‌المللی در زمینه تأمین اجتماعی است که به انتشار مقالات کارشناسان برجسته تأمین اجتماعی در سراسر جهان و مطالعه و مقایسه نظام‌های بیمه‌ای کشورهای مختلف می‌پردازد و توسط انتشارات دانشگاهی و معتبر وایلی منتشر می‌شود.

کد خبر: 68945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =