بهره‌مندی ۹۳ درصد قمی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: حدود ۹۳ درصد دهک‌های اول تا هفتم این استان از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک بهره‌مند شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وحید وزیری راد با بیان اینکه این طرح ارتباطی با دریافت یارانه ماهانه ندارد و یارانه هیچ فردی به‌خاطر استفاده از این طرح حمایتی دولت قطع نخواهد شد گفت: هیچ مشکل و کمبودی در عرضه محصولات و اقلام مصرفی طرح کالابرگ در قم وجود ندارد؛ در این طرح هر نفر می‌تواند ۱۱ قلم کالای اساسی را با قیمت ۵۲۳ هزار تومان بخرد و ۲۲۰ هزار تومان هم یارانه تشویقی دولت است.

وی با اشاره به آغاز روند کاهشی تورم در قم، بیان داشت: استان قم هم اینک جزء پنج استان ارزان کشور است و اجرای این طرح می‌تواند روند نزولی تورم در قم را سرعت ببخشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با اشاره به برخورد با فروشگاه‌های متخلف در عرضه اقلام مشخص شده در طرح کالابرگ، بیان کرد: در همین باره حساب متصل ۶۷۰ فروشگاه متخلف در قم مسدود شده و نظارت مستمری بر فعالیت فروشگاه‌های استان در اجرای این طرح وجود دارد.

مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی آن را به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی طرح «فجرانه» نامیده‌اند، در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

در این طرح افراد مشمول یارانه دهک‌های یک تا هفت درآمدی با خرید ۱۱ قلم کالایی که در سبد کالایی تعریف شده است، می‌توانند تا سقف ۲۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه دریافت کنند.

دریافت این یارانه تشویقی که به صورت اعتبار در حساب افراد شارژ می‌شود، هیچ پیش‌شرطی ندارد. کافی است فرد از اقلام سبد کالایی (به‌ازای هر فرد ۳ لیتر شیر کم‌چرب، پنیر ۴۰۰ گرمی، ماست کم‌چرب دبه ۲.۵ کیلویی، تخم مرغ یک کیلوگرمی، گوشت مرغ یک کیلوگرمی، روغن مایع یک بسته ۸۱۰ گرمی، ماکارونی یک بسته ۷۰۰ گرمی، برنج ۲ کیلو، قند و شکر یک کیلوگرم، گوشت نیم کیلوگرم) که تعریف شده، خرید کند و مابه‌التفاوت قیمت روز آن با قیمتی که مربوط به سال ۱۴۰۱ است به صورت اعتبار مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی است را دریافت خواهد کرد.

این سبد که تمام اقلام ضروری را دارد به قیمت ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان در دسترس است و افراد می‌توانند آن را به قیمت حدود ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

متقاضیان برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم افزار کاربردی «شما» مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند؛ برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مایکت مراجعه یا از طریق کد دستوری #۱۴۶۳ ۵۰۰ نسبت به دریافت لینک نصب این نرم افزار اقدام کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت استان قم یک‌میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است که جمعیت شهری استان قم یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

جمعیت زنان استان قم ۷۰۹ هزار معادل ۴۹.۴ درصد و جمعیت مردان نیز ۷۲۶ هزار معادل ۵۰.۶ درصد جمعیت این استان را تشکیل داده‌اند.

کد خبر: 68988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =