بورس به حالت نوسانی درآمده است

  روز ‌سه‌شنبه (۲۲ اسفند ماه) شاخص کل بورس با رشد بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با رشد ۱.۹۱۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۳ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن اما با کاهش ۱.۹۱۳ واحدی در محدوده ۷۳۵ هزار واحدی ایستاد

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۶.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۴۰۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع ملی مس ایران، بانک ملت، ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری گروه توسعه و بانک تجارت بیشترین تاثیر مثبت و نماد توسعه معادن وصنایع معدنی خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۳۴ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۱۲.۴ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۲۴۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۳ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، تولید نیروی برق دماوند و پتروشیمی تندگویان بیشترین تاثیر منفی و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، صنایع مادیران و بانک سامان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۸ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز منفی ۳۷۲ میلیارد تومانی تا به اینجا در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی ماندن ارزش معاملات همین حوالی ۴ الی ۵ هزار میلیارد تومان برای تثبیت و آماده شدن برای گام بعدی بازار امری ضروری است و از این به بعد می‌توان این ناحیه را به عنوان حد ضرر تابلویی اعمال کرد، به لحاظ چارتی هم به نظر شاخص کل بورس در حال ساخت کف بالاتر است و باید منتظر یک کندل قوی دیگر برای حرکت به سمت سقف بالاتر بود، ولی تا آن موقع می‌شود به لحاظ چارتی همین کف فعلی در شاخص کل بورس که در حال ساخته شدن است را به عنوان حد ضرر در نظر گرفت.

بازارساز همچنان نیاز دارد چندین مرحله فروشندگان رو با گردش پول و حفظ سطوح فعلی پشمان کند تا کم کم پول‌های دیگر هم ترغیب به خرید شده و فروشندگان بازار هم دست به عصاتر شوند. در حال حاضر بورس به حالت نوسانی درآمده است.

کد خبر: 69025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =