اجناس کالابرگ الکترونیک تمام نمی‌شود؛ کلاهتان را بر ندارند

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساوه گفت: اجناس کالابرگ الکترونیک تمام نمی‌شود و شهروندان نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو هوشیار باشند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا نادری با بیان اینکه در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک سرپرستان خانوار می توانند ۱۱ قلم کالا را انتخاب و خریداری کنند گفت: در این طرح برای هر فرد مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت در این طرح کالایی را به عنوان سهم به واحدهای صنفی تخصیص نداده افزود: سرپرستان خانوار در انتخاب نوع برند کالا اختیار عمل دارند و هرکدام از واحدها که ادعای تمام شدن کالاها و یا کمبود کالاها را داشته باشند کلاهبرداری است.

نادری بر هوشیاری مردم نسبت به سو استفاده برخی از افراد نسبت به عرضه کالاهای کالابرگ الکترونیک تاکید و بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای مشاهده اعتبار کالابرگ الکترونیک فجرانه خود از نرم‌افزار شما و کد دستوری موبایلی #۱۴۶۳*۵۰۰* را با استفاده از تلفن همراه سرپرستان خانوار مشاهده و از همین طریق نیز نسبت به آگاهی از آدرس واحدهای صنفی عرضه کالابرگ اطلاع پیدا کنند.

وی از شناسایی برخی واحدهای صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساوه این واحدها را به مراجع ذی‌صلاح معرفی کرده و پروند تخلف آنها در جریان رسیدگی است.

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان "طرح فجرانه" در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های اول تا هفتم از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است و تا ۱۷ اردیبهشت‌ سال آینده ادامه خواهد داشت که مهلت استفاده از هر مرحله یک ماه است.

دولت در این طرح سبد معیشتی شامل ۱۱ قلم کالا را با میزانی مشخص تعریف و قیمت‌گذاری کرده است که این کالاها در یک سال گذشته به طور طبیعی همراه با تورم افزایش قیمت داشتند و از این رو تفاوت قیمت آنها را دولت تا سقف دو میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر نفر یارانه پرداخت می‌کند.

در طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.

کد خبر: 69049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =