پرداخت ۶۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت ۶۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف شعبانی در کارگروه اشتغال و توسعه استان همدان با اشاره به اینکه در بخش پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و خُرد، سهمیه ۱۳۲ میلیارد تومانی استان به ۱۶۱ میلیارد تومان ارتقاء یافت، بیان کرد: ۶۶ درصد از تسهیلات ۱۶۱ میلیارد تومانی برای ۱۳۷۴ طرح مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد نسبت به سال گذشته عملکرد خوبی بوده است، افزود: ورود اطلاعات دریافت‌کنندگان تسهیلات مشاغل خانگی در سامانه‌های ذیربط مورد تأکید است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در جزء سه تبصره ۱۶، ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده که ۸۳۳ میلیارد تومان در قالب ۱۷۲۴ طرح به شبکه بانکی معرفی شده که تاکنون ۲۰۶ میلیارد تومان معادل ۱۵ درصد جذب شده است.

وی با تأکید بر اینکه سال آینده اولویت اشتغالزایی برای حوزه فارغ‌التحصیل است، بیان کرد: ۴۲ درصد از تسهیلات اشتغالزایی استان باید برای اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تأمین و ۴۲ درصد از منابع دستگاه‌ها باید در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان به عنوان چالش در حوزه کسب‌وکار استان درنظر گرفته شود.

شعبانی با تأکید بر تقویت طرح‌های کارفرمایی بیان کرد: توسعه آماری واحدهای کارفرمایی به عنوان یک فرصت شغلی پایدار و نزدیک به ماندگاری مورد تأکید است که بر این اساس بیمه‌شدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۴۱ هزار نفر بوده که امروز به ۱۴۸ هزار بیمه شده رسیده به طوریکه ۸ هزار فرصت شغلی خالص در سازمان تأمین اجتماعی به عنوان شغل پایدار ایجاد شده است.

کد خبر: 69058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =