سهم همدان در اشتغال ۱۵ درصد بیشتر از تعهد بوده‌ است

استاندار همدان با بیان اینکه ۱۱۵ درصد از تعهد اشتغال استان محقق شده است، گفت: سهم همدان در ایجاد اشتغال ۱۵ درصد بیشتر از تعهد بوده‌ است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد در کارگروه اشتغال و توسعه استان همدان، با بیان اینکه میزان اشتغال ایجاد شده در استان ۱۵ درصد هم بیشتر از تعهد اشتغال بوده است گفت: باید سال آینده تلاش شود میزان بیشتری از اشتغال ایجاد شود؛ در بخش‌های نیروی کارگری و بخش‌های مختلف تولید نیازمندی‌هایی وجود دارد که برطرف نشده است.

وی با اشاره به احیای واحدهای تولیدی استان همدان بیان کرد: خوشبختانه در استان همدان واحدهای بلاتکلیف و راکد به چرخه تولید برگشته‌اند به طوری که طبق گزارش وزارت اقتصاد استان همدان در زمینه احیای واحدهای تولیدی رتبه اول دارد و تمام اعتبارات احیای واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه در احیای واحدهای تولیدی باید پیوست اقتصادی و بازاریابی را نیز مدنظر قرار داد، افزود: ۱۶۱ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی عدد خیلی بالایی نیست و درخواست داریم بانک‌ها سریع‌تر این تسهیلات را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به افرادی داده می‌شود که دچار ضعف و ناتوانی به لحاظ بنیه مالی هستند، ادامه داد: غالبا زنان سرپرست خانوار متقاضی مشاغل خانگی هستند تا در مشاغل خانگی کاری انجام دهد که باید سهولت و سرعت کار را افزایش دهیم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است، گفت: فرصتی نداریم بنابراین درخواست می‌کنم از این عدد چیزی نماند به طوریکه نباید یک ریال از این اعتبارات برگشت بخورد.

وی با بیان اینکه علل عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها باید پیگیری شود، افزود: در جز سه تبصره ۱۸ عقب هستیم که باید پیگیری شود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه بانک‌ها و دستگاه‌ها تلاش کنند در بحث اعتبارات متمرکز میزان حداکثری را جذب کنند گفت: تولیدکنندگان برای سرمایه در گردش مشکل دارند و مجبورند محصولات خود را پیش‌فروش کنند و دچار ضرر و زیان می‌شوند که لازم است بانک‌ها سرمایه در گردش را مد نظر داشته باشند.

کد خبر: 69059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =