جلوگیری از تعطیلی ۶۰۴ واحد تولیدی

«ذبیح‌الله خداییان» رئیس سازمان بازرسی کل کشور از احیا و جلوگیری از تعطیلی ۶۰۴ واحد تولیدی طی ۱۱ ماهه سال گذشته با ورود این سازمان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، خداییان درباره اقدامات این سازمان در راستای حمایت از تولید بیان کرد: بر مبنای اطلاعات موجود در دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی، سامانه های بازرسی سبا و رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی در ۱۱ ماهه سال گذشته، تعداد ۲ هزار و ۶۰۶ شکایت با موضوع حمایت از تولید و سرمایه گذاری ثبت شده که از مجموع شکایات وارده، یک هزار و ۷۹۸ شکایت مختومه و تعداد ۸۰۸ شکایت در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن تعداد ۹۰۳ فقره پرونده با موضوع حمایت از تولید و سرمایه گذاری توسط بازرسی‌های امور، استان و دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی تشکیل شده که تعداد ۵۳۴ پرونده توسط دفتر حمایت از تولید رسیدگی و یا در حال پیگیری است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره اقدامات بازرسی امور و استان‌ها توضیح داد: در این مدت ۶۳۴ واحد تملک شده توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری پایش شده، همچنین ۱۴۱ واحد تولیدی ورشکسته، ۶۸۱ واحد تولیدی مشکل‌دار، ۵۷۸ طرح کلان نیمه کاره، یک هزار و ۸۹ شرکت دانش‌بنیان و تطبیق ۶ هزار و ۸۳۲ واحد تولیدی با طرح آمایش سرزمین رصد و مشکلاتشان شناسایی شده و اقداماتی نظیر برگزاری چهارهزار و ۶۱ جلسه، سه هزار و ۵۱۲ مکاتبه، دو هزار و ۵۱۳ پیگیری، یک هزار و ۲۴۵ بازدید در راستای حمایت از واحدها انجام شده است.

خداییان ادامه داد: در این مدت ۱۲۲ واحد تولید احیا و راه‌اندازی شده همچنین از تعطیلی ۴۸۲ واحد جلوگیری به عمل آمده است.

به گفته وی افزایش تولید در ۴۶۸ واحد، تسریع در اخذ مجوز ۵۶۹ واحد، تسهیل در تامین مالی ۸۰۳ واحد، رفع معارض قضایی ۱۶ واحد و اقاله چهار واحد تولیدی از دیگر اقدامات این سازمان در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری بوده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نامه‌های هشداری این سازمان اشاره کرد و افزود: در این مدت، در مجموع ۶۹۸ نامه و گزارش با عنوان هشدار در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری به دستگاه‌های اجرایی ذیربط ارسال شده که از این میان ۳۴۷ نامه و گزارش قابلیت تعمیم به کل کشور را داشته است.

کد خبر: 69236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =