ساخت مرحله نخست ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در ۸ نقطه تهران

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: در جلساتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ایستگاه های شارژ خودروهای برقی داشتیم، مقرر شد در هشت نقطه از تهران این ایستگاه‌ها با ظرفیت حدود هشت مگاوات احداث شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از توانیر، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: در این خصوص هشت نقطه در تهران و نقاطی در سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده است که در صورت جانمایی و تعبیه ایستگاه های مورد نظر، وزارت نیرو همکاری لازم را برای تامین برق آنها خواهد داشت.

وی بیان‌داشت: تعرفه شارژ خودروهای برقی همانند تعرفه مشترکان تجاری و با نرخ ٥٤٧ تومان در هر کیلووات محاسبه می شود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به تنوع خودروهای برقی در جهان، ادامه‌داد: در کشور برنامه ریزی توسعه این خودروها که حدود ٨٠ هزار خودرو اعم از عمومی و سواری را در بر می گیرد، برای میان مدت انجام شده که از این تعداد نیز در کوتاه مدت درخواست هایی برای ایجاد ایستگاه شارژ ١٠ هزار خودرو ارائه شده که نیاز به هشت مگاوات برق دارد و قابل تامین است.

رجبی مشهدی گفت: وزارت صمت برای میان مدت لازم است محل ایستگاه های شارژ را ارائه کند و مطابق برآورد انجام شده، با افزایش تعداد خودروها این میزان تا ٤٠ مگاوات نیز قابل افزایش است.

وی در عین حال تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌های تامین برق خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته است که با نهایی شدن آن از سوی وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول، در این طرح ملاحظات تامین برق اکثر مردم که خودروی برقی نداشته، اما باید برق پایدار داشته باشند در نظر گرفته شده است تا ایستگاه های شارژ در ساعت هایی غیر اوج بار شارژ کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه با بیان اینکه در حال تامین زیرساخت های مربوط به اجرای این طرح هستیم، یادآور شد: برنامه هایی برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر داریم که عملیات اجرایی آنها آغاز شده تا در سال ١٤٠٣ از توان تولید برق این نیروگاه ها در شبکه برق کشور استفاده کنیم.

وی گفت: وقتی از نیروگاه تجدیدپذیر برق تولید کرده و از خودروی برقی استفاده می کنیم، آلودگی هوا را مهار کرده و مزیت استفاده از خودروهای برق دو چندان خواهد شد.

کد خبر: 69330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =