اجرای بیش از ۸۰۰ طرح اشتغالزا توسط صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۲ با پرداخت ۲ هزار و ۱۵۶ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره ۸۱۰ طرح اشتغال در حوزه کسب و کارهای کوچک ایجاد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، هادی رضازاده با بیان اینکه‌ ۷۵ طرح از مجموع این تسهیلات مربوط به بخش کشاورزی است گفت: در این راستا ۵۹۷ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال وام کم‌بهره به بهره‌برداران این بخش پرداخت شد.

وی ادامه داد: ۳۳۳ طرح صنعتی با پرداخت یک‌هزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۲۲ طرح خدماتی با پرداخت ۴۴۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال نیز پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی بیان کرد: همچنین در این مدت ۵۴ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال نیز تسهیلات ضروری و سپرده‌گذاری به تعداد ۱۸۰ نفر پرداخت شده است.

وی در ادامه ایجاد گلخانه، بومگردی، گردشگری، مجتمع‌های بین راهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و دانش‌بنیان را از مهمترین طرح‌هایی عنوان کرد که با دریافت تسهیلات منجر به ایجاد شغل پایدار شدند.

رضازاده از امضای تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در جهت اشتغالزایی خبر داد و گفت: در این راستا صندوق کارآفرینی استان به متقاضیان برای ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد طرح‌هایی این صندوق فعال هستند افزود: تنها حدود دو درصد طرح‌ها دچار انحراف شده‌اند که بازپرداخت تسهیلات پیگیری می‌شود.

رضازاده در ادامه گفت: ۷۰ درصد تسهیلات این صندوق در روستاها بوده و تنها حدود ۳۰ درصد طرح‌ها در حوزه شهرها بوده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 69386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =