کاهش ۶ درصدی حوادث ناشی از کار استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در راستای صیانت از نیروی انسانی و حفظ سلامت و جان کارگران و با همت و تلاش بازرسان کار، حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲ در استان ۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابایی با بیان این مطلب افزود: تعداد حوادث اتفاق افتاده و بررسی شده در سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل به میزان ۶ درصد کاهش داشته است و این امر با برنامه‌ریزی‌های هدفمند از کارگاه‌های پرخطر و انجام بازرسی‌ها در جهت افزایش سطح ایمنی کارگاه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: بیشترین حوادث ناشی از کار در سطح استان مربوط به کارگاه‌های ساختمانی است که این موضوع می‌طلبد که کارفرمایان کارگاه‌های ساختمانی، مجریان ذیصلاح و مهندسان ناظر نسبت به رعایت آئین‌نامه‌های شورای عالی حفاظت فنی به ویژه آئین‌نامه حفاظتی کارگاه‌های ساختمانی اهتمام ویژه ای داشته باشند تا انشاءا...شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در این بخش باشیم.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تعداد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان را ۹ هزار و ۴۳۷ فقره اعلام کرد که نسبت به سال قبل رشد ۱۹ درصدی داشته است.

وی همچنین بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی را با توجه به سهم بالای آن در حوادث از اولویت‌های اداره کل دانست که در سال ۱۴۰۲ تعداد پنج هزار و ۲۰۶ فقره بازرسی در این بخش انجام شده و از رشد ۱۹ درصدی برخوردار بوده است.

انتخاب دو نفر از بازرسان کار مرکز استان به‌عنوان بازرس ویژه بخش ساختمان با ابلاغ معاونت روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اقدام دیگری در جهت تمرکز بر بازرسی هدفمند از این بخش بوده که با همت این همکاران تعداد ۷۳۹ فقره بازرسی در سال ۱۴۰۲ انجام و تعداد ۳۴ کارگاه پرخطر و ناایمن نیز درخواست پلمپ شده است.

کد خبر: 69452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =