خروج ۱۱۰۰ میلیارد تومانی پول از بورس

روز ‌شنبه (۱۸ فروردین ماه) شاخص کل بورس با افت بیش از ۱۹ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۳۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۱۹.۸۸۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۳۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۱۶.۲۶۳ واحدی در محدوده ۷۴۳ هزار واحدی ایستاد

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۶.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۵۷۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۹.۶ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای بانک ملت، مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ایران‌خودرو، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی و نماد صنایع ملی مس ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۳۹۸ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۹ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۲۸۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۲۱.۸ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای نمادهای ایران‌خودرو دیزل، پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری پارس آریان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر منفی و نماد پویا زرکان آق دره بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۲.۰۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱.۱۰۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۸۲۳ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از حوالی ساعت ۱۰ فشار فروش در بازار شدت گرفت این فشار فروش البته با حمایت و خرید حقوقی‌ها پاسخ داده شد و حقوقی ها با ثبت تراز مثبت هزار میلیارد تومان، در سمت خرید امروز فعال بودند و اجازه ندادند سهم بزرگی صف فروش به کار خودش پایان بدهند و حتی روی نماد خساپا هم در آخرین لحظات بازار رنج مثبتی هم کشیده شد.

ترس از اتفاقات سیاسی شرایط بازار را ناپایدار کرده و فعلا به نظر مردم پول‌های‌یشان را به سمت طلا و دلار سوق دادند. در کنار این موضوع سیاست های بانک مرکزی هم تا به اینجا موفق نبوده و حتی باعث خروج پول از بازار سهام و ورود آن‌ها به بازارهای موازی شده است.

کد خبر: 69467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =