افزایش ۷ سانتی‌متری آب دریاچه ارومیه

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تراز دریاچه ارومیه طی دو ماه اخیر، هفت سانتی‌متر افزایش داشته که ناشی از ورود آب از رودخانه‌ها، بارش مستقیم بر روی دریاچه، بستن کامل سردهنه‌های کشاورزی و ورود آب از کانال بوده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از تسنیم، چند روز پیش معاون ‌عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از افزایش بیش از ۹۰ کیلومتر مربعی نسبت به دی ماه خبر داد و اضافه کرد: تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۲۱ سانتی‌متر رسیده است.

در رابطه با دلیل این افزایش وسعت و افزایش تراز آبی دریاچه ارومیه، آرزو اشرفی‌زاده؛ مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست به تسنیم گفت: دلیل افزایش تراز دریاچه ارومیه طی دو ماه اخیر از ۱۲۷۰.۱۴ سانتی‌متر به ۱۲۷۰.۲۱ سانتی‌متر، ناشی از ورودی جریان آب از رودخانه‌های حوضه و بارش مستقیم بر روی دریاچه ارومیه و بستن کامل سردهنه‌های کشاورزی بوده است.وی افزود: از چند روز گذشته نیز خوشبختانه آب از محل کانال و گدار به دریاچه رسیده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با زمان افتتاح تصفیه‌خانه‌های تبریز و ارومیه و ورود آب تصفیه شده از این محل‌ها به دریاچه گفت: طبق اعلام وزارت محترم نیرو در صورت تأمین اعتبار، سال آینده تصفیه‌خانه افتتاح خواهد شد.

اشرفی‌زاده درباره میزان آب مورد نیاز دریاچه خاطرنشان کرد: میزان تراز اکولوژیک ۱۲۷۴.۱ سانتی‌متر و میزان آب مورد نیاز ۱۵۰۵ میلیارد متر مکعب است که برای احیای کامل دریاچه باید تأمین شود.

کد خبر: 69473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =