هیچ پیمانکاری حق تعرض به حقوق پاکبانان را ندارد

شهردار تهران با تاکید بر این که هیچ پیمانکاری حق تعرض به حقوق پاکبانان را ندارد ،گفت: بنا شد یک فرمولی طراحی شود تا پیمانکاران نتوانند به حقوق پاکبانان تعرضی داشته باشند.

به گزارش آتیه آنلاین، علیرضا زاکانی در آیین تجلیل از خادمان غدیر گفت: بنده از تلاش و زحمات همکاران خوب پاکبان تشکر می‌کنم. سال گذشته پس از رویداد غدیر زحماتی که شما عزیزان در برگزاری باشکوه آن رویداد کشیدید، مورد توجه شخصیت‌های مختلف قرار گرفت.

شهردار تهران ادامه داد: از پاکبانان عزیز که با بی خوابی خود آسایش و آرامش را برای مردم آماده می‌کنید، تشکر می‌کنم. رفت و روب جزو فعالیت‌ها و مهم‌ترین وظایف شهرداری تهران است و اگر کاهلی کنیم محل اعتراض شهروندان خواهد بود. اقدامات ما باید به سمتی برود که ثباث شغلی، پرداخت به‌هنگام حقوق و دستمزد و امنیت شغلی این عزیزان برقرار شود.

وی با یادآوری آنکه نزدیک به صد هزار پرسنل در شهرداری تهران داریم که بعضی به شکل مستقیم و برخی دیگر به‌صورت غیرمستقیم به ما متصل هستند، بیان کرد: ۲۶هزار نفر از این عزیزان کارگران و زحمت‌کشان حوزه خدمات شهری و فضای سبز ما هستند. استیفای حقوق این عزیزان مهم‌ترین دغدغه ماست. اولین گام ساماندهی و همسان‌سازی حقوق کارگران حوزه خدمات شهری و فضای سبز در مناطق مختلف است. در حوزه پاکبان‌ها هم اتفاقات خوبی رخ داده؛ اما در حوزه فضای سبز، عقب هستیم. شخصاً پیگیر هستم تا این موضوعات نیز به سامان برسد.

زاکانی افزود: بنا شد یک فرمولی طراحی شود تا پیمانکاران نتوانند به حقوق پاکبانان تعرضی داشته باشند. تبدیل ۱۵۴ پیمانکار سازمان مدیریت پسماند به ۱۴ قرارداد امکان نظارت بر آنها را افزایش می‌دهد. موضوع ثبات شغلی هم در قراردادها دیگر موضوع مهمی است که پیگیری خواهد شد. جنبه دیگر توسعه خدمت بود؛ مثلا شهر سالم به پاکبان‌های شریف و کارگران فضای سبز خدمت‌رسانی کند. موضوع مسکن‌ پاکبانان نیز برای ما بسیار مهم است و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی با تأکید بر این نکته که همانطور که پاکبانان برای شهر زحمت می‌کشند، دیگران نیز باید دغدغه پاکبانان را داشته باشند، اضافه کرد: دغدغه ما یکپارچه دیدن پرسنل خانواده شهرداری و رسیدن به شرایط بسیار خوب در شهر است. دغدغه مشترک ما دغدغه خدمت به شهروندان و رسیدن به شرایط مناسب زیستی در شهر است.

شهردار تهران همچنین گفت: موضوع جشن غدیر بهانه‌ای شد تا از صمیم قلب از شما تشکر کنیم. به همت و طبع بلند پاکبانان افتخار می‌کنیم و امیدواریم در مسیر خدمت به شما و مردم گام‌های بلندی را برداریم. هنگام برف و باران و برای نظافت شهر ۲۶ هزار نفر کارگر خدمات شهری مشغول خدمت رسانی هستند که از تلاش و زحمات تمام شما صمیمانه ممنونم.

کد خبر: 69489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =