تحقق ۱۰۹ درصدی تعهد اشتغال آستارا

فرماندار شهرستان آستارا از تحقق ۱۰۹ درصدی تعهد اشتغال شهرستان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: سهمیه شهرستان در این سال ایجاد یک هزار و ۲۰۳ شغل جدید بود که توانستیم برای یک هزار و ۳۱۱ نفر اشتغال ایجاد کرده و به تمامی تعهدات خود عمل کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا شهاب زاده با بیان این مطلب گفت: ادارات شهرستان آستارا در این حوزه عملکرد خوبی داشتند و تلاش‌ها و اقدامات انجام شده موجب شد بیش از سهمیه تعیین شده عمل کنیم و همه آنها بعد از ثبت در سامانه رصد درباره بیمه تامین اجتماعی‌شان اقدام شد.

وی با بیان اینکه ادارات بهزیستی و صنعت، معدن و تجارت با پرداخت وام و تسهیلات در حوزه مشاغل خرد در این راستا اقدام کردند، ادامه داد: اشتغال ایجاد شده در مورد مشاغل خانگی، پشتیبان یا کارفرمایی است.

فرماندار شهرستان آستارا بیان کرد: در حوزه اشتغال خانگی ۳۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب ۴۱ طرح که شش طرح آن کارفرمایی است، پرداخت شده که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده میزان پرداخت وام ها نیز افزایش یابد.

وی افزود: از محل منابع تبصره ۱۶ نیز مبلغ ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای این منظور هزینه شده است.

شهاب زاده ضمن قدردانی از مدیران بانک‌های عامل که در مورد پرداخت وام به معرفی‌شدگان از سوی کمیته امداد و بهزیستی همکاری دارند از آنان خواست تا به ثمر نشستن همه درخواست‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی به این روند ادامه دهند.

وی بیان کرد: با وجود تلاش ها و اقدامات ادارات بهزیستی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین کمیته امداد در مورد اشتغالزایی؛ هنوز نتوانسته‌اند همه درخواست ها را تحقق بخشند که این امر همکاری همه‌دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد و بانک‌ها نیز در حد امکان درباره ضامنین همیاری کنند.

شهاب زاده تاکید کرد: اعتبارات هر شهرستان بر اساس جمعیت و تعداد ثبت تعهدات صورت می‌گیرد و ادارات مرتبط باید در این باره اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان آستارا گفت: برای سال جدید به دنبال جذب اعتبارات بیشتری هستیم و این امر مستلزم اقدامات لازم و به وقت ادارات مرتبط است، تا بتوانیم اعتبار در خور شهرستان را دریافت کنیم.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

کد خبر: 69515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =