برپایی نمایشگاه نقاشی و خلاقیت‌های دستی کودکان اوتیسم در اردبیل

کودکان اوتیسم در استان اردبیل که از خدمات متنوع اداره کل بهزیستی برخوردار هستند، با برپایی نمایشگاه نقاشی و خلاقیت‌های دستی به مناسبت هفته آگاهی نسبت به بیماری یاد شده، نبوغ و استعداد هنری خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان با هفته اوتیسم (۱۴ تا ۲۰ فروردین)، برنامه‌های متنوعی با همت اداره کل بهزیستی اردبیل در سراسر این استان در حال برگزاری است؛ یکی از برنامه‌های مرتبط با این هفته نمایشگاه نقاشی و آثار هنری کودکان اوتیسم استان اردبیل است که در کتابخانه مرکزی اردبیل دایر شده و بازدید از خلاقیت‌های هنری جامعه هدف با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از ساعت ۹ تا ۱۵ امکان‌پذیر است.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در بازدید از این نمایشگاه با تشریح گستردگی حوزه عملکرد بهزیستی در ارائه خدمات به مددجویان به ویژه کودکان اوتیسم گفت: این نهاد خدمات‌رسان در حوزه‌های فرهنگی نیازمند مساعدت و مشارکت سایر دستگاه‌هاست و در این راستا کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگی و کتابخوانی، همکاری قابل توجهی دارند و توسعه این همکاری‌ها در کاهش مشکلات این قشر از جامعه موثر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز با اشاره به برگزاری برنامه‌های مشترک در حوزه‌های فرهنگی و ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه و مددجویان سازمان بهزیستی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان با ایجاد بخش‌های روشندلان، ناشنوایان و کم‌شنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل خدمات فرهنگی و کتابخوانی را گسترش داده و شعبه‌های این بخش‌ها در شهرستان‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر نیز فعال است.

وی با اشاره به تعامل کتابخانه‌های عمومی با مراکز توانبخشی معلولان و سایر مراکز مرتبط با بهزیستی گفت: برنامه‌های گفتار درمانی و کلاس آموزش ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان با مشارکت کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

طبق اعلام اداره کل بهزیستی استان اردبیل، ۲۸۴ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم توسط پرسنل تخصصی و آموزش دیده این اداره کل خدمات غربالگری، تشـخیص و مداخلات مرکز محور و خـانواده محور دریافت می‌کنند.

بیش از ۲۷ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی استان اردبیل هستند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

کد خبر: 69516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =