پرداخت بیش از پنج هزار میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای تامین اجتماعی قم

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: سال گذشته پنج هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان در قالب تعهدات بیمه‌ای کوتاه‌مدت و بلندمدت به بیمه‌شدگان در این استان پرداخت شده‌ است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، محمد عاشوری با بیان این مطلب افزود: از این میزان، پنج ‌هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان مربوط به تعهدات بلندمدت بوده که به مستمری‌بگیران بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده‌ها پرداخت شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۸۱ میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه‌مدت به بیمه‌شدگان استان پرداخت شد که شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، ایام بارداری، کمک‌هزینه ازدواج، کمک‌هزینه مراسم ترحیم و سایر موارد دیگر است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم ادامه داد: در این مدت تامین اجتماعی قم در قالب تعهدات کوتاه‌مدت چهار هزار و ۶۵۸ فقره کمک‌هزینه بارداری، یک هزار و ۵۵۱ فقره کمک‌هزینه اروتز و پروتز، ۶۷ فقره کمک‌هزینه سفر و اقامت بیمار، ۲۰۲ مورد کمک‌هزینه کفن و دفن، ۱۰۷۸ مورد هدیه ازدواج و ۹ هزار و ۳۷۰ مورد غرامت دستمزد ایام بیماری پرداخت کرده است.

وی همچنین از پرداخت ۱۰۸ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به ۱۰۷۶ نفر از واجدان شرایط در سال پیش در استان قم خبر داد و بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در تلاش است بتواند خدمات را به سهولت و سرعت در اختیار جامعه هدف از جمله بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان قرار دهد.

عاشوری یادآور شد: یکی از دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی، الکترونیکی کردن پرونده‌های جامعه هدف است که با این کار ارائه خدمت به آن‌ها سرعت یافته و دسترسی به اطلاعات آن‌ها راحت‌تر شده است.

به گفته وی، ۸۴۸ هزار و ۳۸۱ نفر از جمعیت قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که حدود ۵۸.۵ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

خدمات‌رسانی به جامعه هدف تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری رسمی انجام می‌شود.

کد خبر: 69540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =