افتتاح ۶ هزار واحد مسکن مددجویی در کشور

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همزمان با روز ملی روستا و عشایر، امروز ۶ هزار واحد مسکونی مددجویان به ‌صورت ویدیوکنفرانس توسط رییس جمهوری در کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از ایرنا؛ سیدمرتضی بختیاری که به خراسان شمالی سفر کرده است، روز دوشنبه هنگام ورود به فرودگاه بجنورد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همزمان با افتتاح طرح های مسکن، پنج هزار و ۷۷۵ طرح اشتغال مددجویان نیز توسط ریاست جمهوری به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به افزایش تعداد مددجویان کمیته امداد بعد از شیوع کرونا، اظهار داشت: اگرچه بسیاری از آسیب دیدگان کرونا زیر پوشش این نهاد قرار نمی گیرند ولی استحقاق یاری و مساعدت دارند.

توزیع ۱۱ میلیون و ۴۰۰ بسته حمایتی در کشور

بختیاری با اشاره به کمک های همدلانه مردم در ایام شیوع کرونا خاطرنشان کرد: در مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه، سپاه با همکاری ۵۳ هزار پایگاه بسیج در کشور، ۳.۵ میلیون بسته حمایتی ۳ میلیون ریالی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از ۲ میلیون بسته حمایتی، آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان ۷۰۰ هزار بسته و کمیته امداد امام خمینی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان کشور توزیع کردند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)  افزود: همچنین مردم نیکوکار کشور چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح اطعام حسینی کمک کردند.

وی با اشاره به رونمایی طرح شتابا (شبکه توانمندی ایتام در بورس ایران) در استان سمنان تصریح کرد: طرح شتابا یکی از سیاست‌های جدید برای محرومیت‌زدایی با رویکرد توانمندسازی و آینده‌نگری است که به منظور تکریم و بالا بردن عزت نفس افراد زیر پوشش کمیته امداد تهیه شده است.  

بختیاری افزود: کمیته امداد برای اجرایی شدن این طرح در کل کشور نیاز به یک سری بررسی های حقوقی داشت زیرا سرپرست بسیاری از ایتام باید مشخص می شدند، با این وجود این طرح هم‌اکنون مراحل پایانی را می‌گذراند و با رایزنی‌های انجام شده تا پایان هفته جاری این طرح به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

از برنامه های سفر یکروزه رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به خراسان شمالی افتتاح هزار و ۴۰۰ مسکن مددجویی در استان و کلنگ زنی ساختمان اداری کمیته امداد خراسان شمالی است.

کد خبر: 697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =