۱۳۳۸ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت حمایت بهزیستی کرمان قرار دارند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت : ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزندچند قلو تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد ۱۲۵۴ خانوار دارای فرزند دو قلو، ۸۲ خانواده دارای فرزند سه قلو و دو خانواده دارای فرزند چهار قلو هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، علیرضا وحیدزاده در نشست ستاد جمعیت استان کرمان با اشاره به اینکه در اداره کل بهزیستی استان اقدامات شایسته‌ای برای جوانی جمعیت و فرزندآوری در بین جامعه هدف انجام شده است، گفت: در فضای اداری نیز در کنار برگزاری نشست‌ها ، دوره‌های آموزشی، تبلیغات محیطی وبرنامه‌های مختلف، اتاقی برای تکریم مادر و کودک در نظر گرفته شده و تعدادی از مادران فرزندان شیرخوارخود را به محل کار می‌آورند.

وی با بیان اینکه ۶۵ مرکز برای نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سطح استان کرمان داریم که از بیش از هزار فرزند نگهداری می‌کنند افزود: ماده ۲۳ قانون جوانی جمعیت که شاخص اصلی بهزیستی در جهت تربیت دینی و مذهبی فرزندان مراکز است به شایستگی دراین مراکز اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۲۸ قانون نیز مراسم ازدواج آسان همیشه مورد تاکید بوده است که با کمک سایر دستگاه‌ها امر ازدواج را تسهیل‌گری و حمایت می کنیم.

وحیدزاده افزود: انجام مشاوره‌های ژنتیک، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، اجرای غربالگری‌های بینایی، شنوایی... و برنامه‌های تخصصی بسیاری در راستای تحکیم بنیان خانواده در مجموعه بهزیستی صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به وجود هزار و ۲۵۴ خانوار دارای فرزند دو قلو، ۸۲ خانواده دارای فرزند سه قلو، دو خانواده دارای فرزند چهار قلو تحت پوشش و حمایت بهزیستی در استان کرمان، بیان کرد: ۸ هزار و ۴۹۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان کرمان قرار دارند که از این تعداد هزار و ۸۴۰ خانواده همسر آنها فوت شده و ۲۷۵ نفر مرد خانواده در زندان است.

کد خبر: 69715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =