رقابت‌های نشاط سالمندی در بوستان لاله برگزار می‌شوند

معاون سلامت روان اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت شهران تهران از برپایی نمایشگاه بزرگ هفته سلامت در بوستان لاله خبر داد و گفت: مجموعه‌ای از برنامه‌ها با رویکرد سلامت محور اجتماعی تدارک دیده شده که امیدواریم با استقبال شهروندان تهرانی همراه شود.

غلامحسین ادب در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین افزود: هر سال در هفته سلامت در حوزه سالمندی در مناطق مختلف شهر تهران ارائه خدمات سلامت‌محور از جمله مشاوره و روانشناسی در دستور کار قرار می‌گیرد و امسال نیز ویژه برنامه‌های نشاط سالمندی، برگزاری مسابقات و دورهمی‌های سالمندی را دنبال خواهیم کرد.

معاون سلامت روان اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: در بوستان لاله همزمان با برپایی نمایشگاه ویژه هفته سلامت، رقابت‌های ورزشی نشاط آور ویژه سالمندان برگزار می‌شود. از سالمندان عزیز برای حضور در رقابت‌های شاد دعوت می‌کنیم. در کنار برگزاری این رقابت‌ها، معرفی ظرفیت کانون‌های سلامت‌محور را به عنوان یک اقدام مهم قطعاً مدنظر خواهیم داشت.

او ارائه خدمات مشاوره در خانه‌های سلامت و ایستگاه‌های گذر سلامت را از دیگر برنامه های هفته موردنظر خواند و گفت: اگرچه این ویژه برنامه‌ها را در هفته موردنظر پررنگ‌تر دنبال می‌کنیم اما در طول سال جاری نیز در کنار این سرفصل های مهم، سلامت‌روان سالمندان، جوانی جمعیت و فرزندآوری نیز از عمده موضوعات مدنظر اداره کل هستند که برای هر حوزه برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است. امیدواریم زمینه اجرای کامل آنها فراهم شود.

معاون سلامت روان اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری تهران افزود: قائدتاً خدمات درمانی و پزشکی تنها عامل تعیین‌کننده و اثرگذار در میزان سطح سلامت جامعه نیستند. خدمات پزشکی سهم اندکی در ارتقاء سلامت جامعه دارند. در این میان مؤلفه های اجتماعی از اثرگذارترین فاکتورها در ارتقاء سلامت هستند.

ادب در ادامه با اشاره به رویکرد اجتماعی اداره کل سلامت در پیش‌بینی و تدوین برنامه‌های سالانه گفت: فعالیت‌های اداره کل مبتنی بر خدمات درمانی یا چکاپ نیست البته که در کنار خدماتی که ارائه می‌شود بعضاً این خدمات نیز قابل ارائه است. به عبارتی، ارایه خدمات بهداشتی و درمانی بهانه‌ای برای پرداختن به موضوعات سلامت محور شهرداری است.

او تأکید کرد: در تمام دنیا سبک زندگی افراد عاملی تعیین‌کننده در سطح سلامت جامعه محسوب می‌شود بنابراین در کشوری که شهروندان آن سبک زندگی سالمی دارند عموماً سطح سلامت آنها بالاست. در کشوری ممکن است بهترین خدمات درمانی و پزشکی ارائه شود اما اگر شهروندان سبک زندگی سالمی نداشته‌باشند آن کشور از نظر شاخص‌های سلامت از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مؤلفه‌های تعیین‌کننده سلامت افراد، مؤلفه‌های فردی‌ست، افزود: نوع و نحوه تغذیه، الگوهای خواب و تحرک بدنی و... از جمله مؤلفه‌های اثرگذار در سطح سلامت فردی هستند که اشخاص به اراده و اشتیاق خود تصمیم می‌گیرند که در این زمینه‌ها به چه شکل عمل کنند.

معاون سلامت روان اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری تهران تأکید کرد: ما با اجرای برنامه‌های سلامت‌محور با رویکرد فرهنگی- اجتماعی تلاش داریم که گامی هر چند کوچک اما اثرگذار در تغییر سبک زندگی شهروندان تهرانی از جمله سالمندان برداریم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ویژه برنامه‌های هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت»، برگزار می‌شوند.

کد خبر: 69859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =