پرداخت وام مشاغل خانگی به ۱۸ هنرمند صنایع دستی در خمین

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خمین گفت: ۱۸هنرمند فعال در حوزه گلیم برجسته، مینا کاری و قلم‌زنی این شهرستان پارسال وام مشاغل خانگی دریافت کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی مشهدی با بیان اینکه این شمار هنرمند صنایع دستی خمین ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال وام مشاغل خانگی به منظور راه‌اندازی کارگاه و یا توسعه و تجهیز آن دریافت کردند گفت: چهار هنرمند صنایع دستی معرفی شده به بانک عامل نیز هنوز وام مشاغل خانگی را دریافت نکردند.

وی افزود: صنایع‌دستی نه‌تنها حوزه مهم، بلکه تلفیق هنر، صنعت و فرهنگ است و در بستر تاریخ به‌ عنوان بهترین حافظ هویت ملی کشور ما و رمز ماندگاری و حیات فرهنگی و اقتصادی هر منطقه به شمار می‌رود.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خمین با اشاره به اینکه در حوزه صنایع‌دستی حمایت از کارآفرینان در اولویت قرار دارد، بیان کرد: باید زمینه عرضه و فروش محصولات کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی فراهم شود، زیرا بدون فروش محصولات، کارآفرین این حوزه تبدیل به یک بدهکار بانکی می‌شود.

خمین در جنوب استان مرکزی است؛ ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی در این شهرستان دارای کارت صنعتگری هستند و از این تعداد ۵۰ هنرمند از خدمات بیمه بهره‌مند هستند.

کد خبر: 69894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =