نشست مشترک مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اعضای هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان

در نشستی مشترک با حضور مدیرکل و معاون منابع بیمه‌ای تامین اجتماعی گیلان با اعضای هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان، مهمترین دغدغه‌های جامعه کارفرمایی و موضوعات کاری مورد تبادل نظر قرار گرفت .

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی در این نشست با تاکید بر رویکرد تعاملاتی سازمان با شرکای اجتماعی و از جمله کارفرمایان، تقویت اعتمادسازی و تلطیف فضای حاکم را از اهداف نشست‌های مشترک برای گفتمان و تفاهم بهتر برشمرده و افزود: طراحی نشست‌های مدون با فعالان تشکل‌ها و مجامع کارفرمایی در قالب شورای راهبردی شرکای اجتماعی و اجرای دوره‌های آموزشی جهت آشنایی با مقررات و تکالیف قانونی از فعالیت‌های صورت گرفته در این راستاست.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با مولفه‌های اقتصادی اجتماعی کشور گره خورده و از آنها تاثیرپذیرفته و متقابلاً برروی آنها تاثیرمی‌گذارد گفت: اگر حال تولید و صنعت و اقتصاد خوب باشد حال تامین اجتماعی نیز خوب خواهد بود .

وی با اشاره به بدهی ۱۸۶۵ میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی لغایت شهریور سال ۱۴۰۲ بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در حال حاضر به افزون بر دو هزار میلیارد تومان رسیده باشد و از آنجا که تحقق مناسب تعهدات با وصول مطالبات و حق بیمه‌ها انجام می‌گیرد انتظار داریم انجمن‌ها و تشکل‌های کارفرمایی در این زمینه به تشویق و ترغیب کارفرمایان جهت تعیین تکلیف دیون اقدام کنند.

اکبر تطهیری مقدم، رئیس هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان با قدردانی از اقدامات تامین اجتماعی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری فضای دوستانه و موضع‌گیری نکردن کارفرما و سازمان در مقابل هم، خواستار ایجاد کارگروه‌های مشترک برای پیگیری و رسیدگی به پرونده‌های مطالباتی سازمان و تعیین تکلیف بدهی شرکت‌ها با شرایط و امتیازات ویژه شد.

این عضو باسابقه هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان که عضویت در شورایعالی تامین اجتماعی در دهه ۸۰ را نیز در کارنامه اجرایی خود داراست با اشاره به تاریخچه این انجمن و سایر تشکل‌های کارفرمایی، گفت: در دهه‌های گذشته کارفرمایان قرابت بیشتری با تامین‌اجتماعی احساس می‌کردند و آنرا از پیکره خود می‌دانستند ولی برخی اقدامات دولت‌ها برای ورود به عرصه تامین اجتماعی و تسلط بر آن شرایط را تغییر داده است .

منوچهر امیری شیراز، معاون منابع بیمه‌ای تامین اجتماعی گیلان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه فضای ارتباطی مطلوبی با کارفرمایان داشته و با انعطاف کامل پیگیری امور را دنبال می‌کنیم از اعلام آمادگی تیم‌های کارشناسی برای مشاوره به جامعه کارفرمایان با هدف جلوگیری از مشکلات مختلف در پرونده‌های کارگاهی و تداوم دوره‌های آموزشی خبر داد و بیان کرد: در صورت وجود بحران خاص برای شرکت‌ها همسو با شعار سال ، در حدود اختیارات استان، همه گونه مساعدت را در دستور کار خود قرار داده‌ایم .

در هفته گذشته با همکاری انجمن مدیران صنایع استان اولین دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات تامین اجتماعی برای کارفرمایان و رابطین بیمه‌ای شرکت‌ها در سال‌جاری برگزار شد .

کد خبر: 69907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =