فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی معلولان

ثبت‌نام مجدد و امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان اولین آزمون استخدامی اختصاصی افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی از چهارشنبه (۲۹ فروردین) فراهم شده و تا فردا (۲ اردیبهشت‌ماه) ادامه دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، مطابق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، دولت مکلف است حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی (رسمی، ‌پیمانی، کارگری) دستگاه‌های دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، ‌ شرکت‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی کشور ‌استفاده می‌کنند به جز موارد ذکر شده در بندهای این قانون را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهند.

از آنجایی که در زمان آزمون‌های استخدامی اغلب افراد دارای معلولیت نمی‌توانند این سهمیه سه درصدی را پر کنند، به همین دلیل این سهمیه‌ها باقی ماند و معلولان نتوانستند از سهمیه خود استفاده کنند.

در همین راستا سال گذشته ثبت‌نامِ اولین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت از ۲۹ بهمن‌ماه آغاز شد و تا ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ ادامه پیدا کرد.

باتوجه به اطلاعیه اداره کل نیروی انسانی و تشکیلات سازمان بهزیستی کشور، ثبت‌نام مجدد و امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان اولین آزمون استخدامی اختصاصی معلولان در دستگاه‌های اجرایی کشور از روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) شروع شده و تا روز یکشنبه (۲ اردیبهشت‌ماه) از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشـگاهی به آدرس hrtc.ir ادامه دارد و تاریـخ برگزاری آزمون مذکور نیز به روز پنجشنبه (۱۷ خردادماه) سال جاری تغییر یافته است.

متقاضـیان می‌تواننـد با مراجعه به سایت مذکور نسـبت به ثبت‌نام یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کننـد.

کد خبر: 69912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =