رسیدگی به بیش از ۲۴۰۰ پرونده اختلافات کارگری در هیأت‌های حل‌اختلاف همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته  ۲ هزار و ۴۸۰ فقره مشکل بین کارگران و کارفرمایان این استان در هیأت‌های حل‌اختلاف رفع شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن مولوی روز سه‌شنبه در آستانه پنجم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگروه جهش تولید و ایران قوی» در نشست خبری با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۲ هزار و ۹۵۱ فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی این استان در سالجاری گفت: این تعداد فرصت شغلی از سوی ۳۸ دستگاه اجرایی در مناطق مختلف استان فراهم می‌شود که ۲۵ درصد درصد آن برابر سه هزار و ۲۳۸ فرصت شغلی ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل برای بیکاران متقاضی کار و کارفرمایان متقاضیان نیروی کار افزود: چهار هزار نیروی متقاضی کار و ۶۸۰ کارفرمای متقاضی نیروی کار در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد برای ۵۳۴ متقاضی کار مناسب پیدا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به فعالیت ۵۵ مرکز کاریابی و مشاوره خدمات کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۳۰ مرکز کاریابی و ۲۵ مرکز مختص مشاوره خدمات کارآفرینی است.

وی با اشاره به پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱ هزار متقاضی واجد شرایط چهار حوزه مشاغل خانگی، تبصره ۱۶، مشاغل روستایی و عشایری یادآور شد: این تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد چهار تا ۶ درصد پرداخت شده است.

مولوی نرخ بیکاری استان در سال گذشته را ۱۰.۶۷ درصد دانست و در این باره گفت: نرخ بیکاری این استان در زمستان ۱۴۰۲ برابر ۹ درصد و در زمستان سال قبل از آن ۱۳.۵ درصد بوده است.

تصویب پنج مصوبه برای اجرای ۱۱ پروژه ورزشی کارگری همدان

وی به تصویب پنج مصوبه برای اجرای ۱۱ پروژه ورزشی کارگری استان در سفر دوم رییس‌جمهور به شهرکرد اشاره و بیان کرد: در این سفر دو تفاهم‌نامه برای توسعه زیرساخت‌های خدمات‌رسانی به جامعه کارگری استان تنظیم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: ۵۰ عنوان برنامه با هدف تکریم مقام،منزلت و جایگاه کارگران در چهارمحال و بختیاری همزمان با پنجم تا یازدهم اردی‌بهشت‌ماه جاری اجرا می‌شود.

مولوی رعایت ایمنی در محیط کار و پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران را ضروری دانست و گفت: سال گذشته هفت هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۴۵ دوره آموزشی برای دو هزار و ۳۵۲ کارگر و کارفرما در چهارمحال و بختیاری برابر افزون‌بر ۲۰ هزار نفرساعت برگزار و همچنین دو هزار و ۴۸۰ فقره مشکل بین کارگران و کارفرمایان این استان در هیأت‌های حل‌اختلاف رفع شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به لزوم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در محیط‌های کارگیری دارای ۵۰ نیروی انسانی و بالاتر اشاره و تاکید کرد: صلاحیت شرکت‌هایی که این مهم را رعایت نکنند، لغو می‌شود و گواهی تعیین‌صلاحیت برای آن‌ها صادر نخواهد شد.

پرداخت بیش از یک میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری در همدان

وی با اشاره به وجود ۲۴۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۲۲۰ تشکل شامل ۱۹۰ تشکل کارگری و ۳۰ تشکل کارفرمایی فعال و ۲۲ تشکل دیگر غیرفعال است.

مولوی بیان کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال مستمری بابت بیمه بیکاری به یک‌هزار و ۲۶۷ مقرری‌بگیر در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال کارفرمایان موظفند ماهانه پنج میلیون ریال حق تاهل به کارگران در راستای قانون جوانی جمعیت پرداخت کنند.

مولوی افزود: سال گذشته در محیط‌های کارگری چهارمحال و بختیاری ۱۰ حادثه منجر به فوت گزارش شد که امسال ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار از جمله اهداف و برنامه‌های مدنظر است.

کد خبر: 70085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =