ایجاد بیش از ۲ هزار فرصت شغلی در تعاونی‌های خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۵۳ شرکت تعاونی جدید در سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد و ۲ هزار و ۱۵۸ فرصت شغلی در تعاونی‌های استان ایجاد شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا اشرفی در نشست خبری روز سه شنبه بیان کرد: ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۶۵۹ نفر تعهد استان در سال گذشته بوده‌ که ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر توسط دستگاه‌های مختلف در سامانه ملی رصد ثبت شده‌ است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال مالی جاری گفت: در این مدت هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شد که تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال آن‌ پرداخت شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به تعداد کاریابی‌های استان اشاره و بیان کرد: تعداد ۱۲ کاریابی در استان داریم که سال گذشته هزار و ۴۰۰ نفر از طریق این کاریابی‌ها بکارگیری شدند و با توجه به قوانینی مانند ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی، ۲۲۸ گشت بازرسی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کار و کارگر (پنجم تا یازدهم اردیبهشت) افزود: ۲۶ برنامه محوری و ۱۲۰ عنوان ریز برنامه برای بزرگداشت هفته کار و گارگر در استان تدارک دیده شد.

اشرفی از اعزام ۲۶ کارگر منتخب خراسان جنوبی برای دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، گردهمایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، دیدار جامعه کارگری با نماینده ولی فقیه و استاندار، تجلیل از کارگران ساختمانی، برگزاری نشست‌های تخصصی، تجلیل از مدال‌آوران ورزشی بخش کارگری و برگزاری مانور بزرگ روز جهانی ایمنی از مهمترین برنامه‌های هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته حوادث ناشی از کار در استان ۱۵ درصد و فوتی‌ها ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن کاهش یافته است.

وی افزود: در این ارتباط خراسان جنوبی در مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها رتبه چهارم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.

اشرفی در ادامه با بیان اینکه طرح جدید کالابرگ الکترونیک از دهه فجر سال گذشته آغاز شد و تا ۱۷ اردیبهشت امسال ادامه دارد گفت: ۶۱۶ هزار و ۱۷۸ خانوار خراسان جنوبی مشمول این طرح هستند یعنی ۷۸ درصد جمعیت استان در دهک یک تا هفت قرار دارند.

کد خبر: 70086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =