کاهش نرخ بیکاری خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از ادامه روند کاهش نرخ بیکاری استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: روند نزولی نرخ بیکاری استان در سال گذشته به ۷.۴ رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی اسلام‌خواه امروز چهارم اردیبهشت ماه در نشست خبری بیان کرد: هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا یازدهم این ماه ادامه دارد. حدود ۳۰ برنامه محوری این هفته در استان اجرا می‌شود که نخستین آن‌ها اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری است.

وی عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی درباره نرخ بیکاری، گفت: روند نزولی نرخ بیکاری در استان و افزایش اختلاف آن با میانگین کشوری ادامه دارد. نرخ بیکاری خراسان شمالی سال ۱۴۰۰ معادل ۹.۷ درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۱ به ۸.۷ درصد کاهش یافت.

اسلام‌خواه افزود: روند نزولی نرخ بیکاری خراسان شمالی در سال گذشته ادامه یافت و به ۷.۴ رسید. این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در پایان سال گذشته ۸.۱ محاسبه شد و نشان‌دهنده پایین‌تر بودن نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری است.

وی به نرخ مشارکت اقتصادی استان اشاره کرد و ادامه داد: براساس آخرین آمار، نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی در پایان سال گذشته ۴۴.۹ درصد محاسبه شد که بیش از ۳.۵ درصد از متوسط کشوری (۴۱.۳) بالاتر است.

کد خبر: 70089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =