رشد ۸ درصدی مستمری بگیران تامین اجتماعی استان خراسان شمالی

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی با اشاره به ضرورت تقویت ضریب پشتیبانی از رشد ۸ درصدی مستمری‌بگیران و بازنشستگان و افزایش ۲ درصدی بیمه‌شدگان اصلی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی، جواد یزدانی با بیان اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی موجود و تحریم‌های ظالمانه که بر روند فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی تاثیر گذاشته است سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات خود به مخاطبین وقفه‌ای نداشته است افزود: اداره کل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲،، تعداد ۹۲۹ نفر مقرری بگیر بیکاری تحت پوشش دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل این رقم کاهش ۱۵ درصدی داشته است.

وی تعداد کارفرمایان صنفی تحت پوشش استان را ۱۴۰۳ نفر عنوان و بیان کرد: در این بخش رشد ۷.۶۷ درصد داشته‌ایم و این آمار در بهمن ماه سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۲۹۰ نفر بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی درباره بیمه‌شدگان اختیاری گفت: در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تعداد دو هزار و ۲۵۹ نفر بیمه شده داشتیم که این رقم در بهمن ماه ۱۴۰۳ به دو هزار و ۳۲۰ نفر رسیده است که افزایش ۷/۲ درصدی داشته است.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۶۰۶ نفر به‌عنوان بیمه‌شدگان طرح مشاغل آزاد تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان بوده‌اند که این رقم در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ به ۱۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است و افزایش ۴۵/۱۹ درصدی داشته است.

یزدانی با اشاره به آمار بیمه‌شدگان اجباری(کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار) گفت: تعداد ۷۱ هزار و ۱۱۵ نفر در سال ۱۴۰۱ به رقم ۷۶ هزار و ۱۷۴ نفر رسیده که ۶/۷درصد رشد داشته‌ایم.

وی بیان کرد: بیمه‌شدگان اجباری تبعی؛ افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان اصلی در پایان بهمن ۱۴۰۱ برابر ۱۱۴ هزار و ۴۶۰ نفر بوده است که در پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ به ۱۲۱ هزار و ۸۴۲ نفر رسیده و ۴۵/۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی متذکر شد: تعادل در صندوق تامین اجتماعی یعنی رشد متوازن و متعادل بین بیمه‌پردازان و مستمری‌بگیران که در تعاریف آماری به آن ضریب پشتیبانی می‌گویند.

وی ادامه داد: به‌عبارت دیگرضریب پشتیبانی یعنی نسبت افرادی که به سازمان حق بیمه پرداخت می‌کنند نسبت به کسانی که از سازمان حقوق دریافت می‌کنند و طبیعی است که هرچه تعداد بیمه‌شدگان بیشتر و تعداد مستمری‌بگیران کمتر باشد قطعا صندوق تامین اجتماعی تقویت خواهد شد.

یزدانی بیان کرد: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی سازمان در بهمن ۱۴۰۱ به ترتیب تعداد ۱۰۸ هزار و ۳۵۸ نفر و ۲۷ هزار و ۴۴۷ نفر بوده است و در بهمن ۱۴۰۲ این تعداد یعنی به ترتیب تعداد بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی ۱۱۰ هزار و ۵۳۰ نفر و ۲۹ هزار و ۷۴۹ نفر شده است و به عبارت دقیقتر بیمه‌شدگان ۲ درصد و مستمری بگیران ۳۹/۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی در پایان گفت: خوشبختانه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مدیریت عالی سازمان و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و شناسایی و جذب گروه‌های شغلی خاص تا حد زیادی موضوع ضریب پشتیبانی ترمیم شده است و ضرورت دارد مسئولان امر، دولت و نمایندگان مجلس نیز در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه بیشتر به کارگران و سازمان تامین اجتماعی؛ به‌عنوان خانه امید کارگران و بازنشستگان هماهنگی و همکاری و برنامه‌ریزی لازم به‌عمل آورند.

کد خبر: 70151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =