۵۷ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان هستند

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هم اکنون ۵۷ هزار بازنشسته، مستمری‌بگیر و بازمانده تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند که خدمات خود را از هفت کانون در زنجان و شهرستان‌های تابعه دریافت می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عیسی نجفی با بیان این مطلب افزود: این ظرفیت آماری با احتساب تقریبی افراد تحت تکفل جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر را در استان در بر می‌گیرد که از خدمات درمانی ارائه شده مدیریت درمان بهره‌مند هستند.

وی افزود: هم اکنون ۶۰ درصد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی این استان حداقل حقوق یعنی ۱۰۰ میلیون ریال و مابقی گروه ها مبالغ متغیری را دریافت می‌کنند.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه افراد تحت پوشش نیز با ۱۰ سال سابقه کار بازنشسته شده‌اند که حدود یک سوم حقوق را دریافت می‌کنند گفت: از مجموع بازنشستگان این استان یک سوم را مستمری‌بگیران بازمانده و دو سوم دیگر را مردان تشکیل می‌دهند که خدمات لازم به آنها ارائه می‌شود.

نجفی ادامه داد: این کانون برای رفاه حال افراد تحت پوشش خدمات مختلفی نظیر طرح کرامت رضوی را اجرا می‌کند که بازنشستگان استان سالانه به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی افزود: همچنین این کانون با همکاری بانک‌های عامل سالانه به تعدادی بازنشسته وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند و در مجموع تلاش دارد خدمات رفاهی مناسبی را به گروه‌های تحت پوشش ارائه کند.

نجفی با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل بازنشستگان مسایل معیشتی و درمانی است، بیان کرد: تعداد زیادی از بازنشستگان با توجه به سنین بالا با بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند که درآمد آنها کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

کد خبر: 70194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =