برخورداری بیش از ۵۰ هزار بیمه‌شده البرزی از خدمات درمانی تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز از ارائه خدمات درمانی روزانه به بیش از ۵۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در بخش‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز، نشست شورای راهبردی تامین اجتماعی استان البرز همزمان با گرامیداشت هفته کارگر و با حضور مدیران کل بیمه و درمان تامین اجتماعی استان، معاونان، تعدادی از روسای مراکز درمانی و شعب، روسا و نمایندگان کانون‌های بازنشستگی، کارگری و کارفرمایی استان یازدهم اردیبهشت ماه در محل اداره کل تامین اجتماعی استان البرز برگزار شد .

در این نشست داریوش طاهرخانی ضمن تبریک هفته کارگر و قدردانی از زحمات و خدمات این گردانندگان چرخ تولید کشور با اشاره به خدمات بخش درمان تامین اجتماعی استان البرز بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ در بخش درمان مستقیم دو میلیون ۵۹۵ هزار نفر از خدمات بخش سرپایی و ۴۵ هزار و ۷۸۵ نفر در بخش بستری از خدمات درمانی مراکز درمانی تامین اجتماعی استان البرز بهره‌مند بوده‌اند.

وی افزود: در بخش درمان غیرمستقیم نیز با یک هزار و ۷۴۹ مرکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد هستیم که در این حوزه ۱۵ میلیون و ۳۲ هزار و ۷۵۱ نسخه دارویی در بخش سرپایی و ۱۷۰ هزار و ۷۲۱ نسخه داروئی در بخش بستری برای بیمه شدگان این سازمان صادر شده است .

طاهرخانی با بیان اینکه مسائل و مشکلات حوزه درمان بسیار حائز اهمیت است گفت: خوشبختانه با حمایت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی و مساعدت و پیگیری استاندار البرز و همراهی مسئولین استانی اقدمات بسیار مهمی در جهت توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان البرز صورت پذیرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز به طرح‌های عمرانی بخش درمان استان اشاره و بیان کرد: علاوه بر کلنگ‌زنی بیمارستان ۱۹۷ تختخوابی هشتگرد در سال گذشته، در راستای توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان و ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، احداث پلی‌کلینیک تخصصی شهید بهشتی، پلی‌کلینیک تخصصی نظرآباد و پلی‌کلینیک تخصصی حصارک در سال‌جاری در دست طراحی است که بزودی شاهد کلنگ‌زنی و احداث این مراکز درمانی خواهیم بود .

وی با اشاره به چالش‌های حوزه درمان گفت‌: چالش‌هایی در حوزه درمان وجود دارد که باید همه با هم و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در مسیر رفع آنها حرکت کنیم. لذا تقاضا دارم نمایندگان کانون‌های کارگری و بازنشستگی استان علاوه بر بیان مسائل و مشکلات در ارائه راه حل‌های مناسب برای رفع آنها نیز ما را همراهی کنند.

طاهرخانی ادامه داد: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی باید دغدغه‌ای برای درمان نداشته باشند. مراکز تامین اجتماعی ملزم به ارائه خدمات رایگان به بیمه‌شدگان هستند و هدایت بیماران از مراکز تامین اجتماعی به سایر بخش ها، مغایر ضوابط است. اگر مراکز امکانات ارائه خدمت مورد نیاز یک بیمار را نداشته باشند، براساس ضوابط ارجاع و یا اعزام بیمار به سایر حوزه ها منحصرا باید از طریق نظام اداری مراکز انجام شود، هر چند هر شهروند می‌تواند موضوعات را بی‌واسطه به اینجانب منعکس کند اما از شما نمایندگان کارگران و بازنشستگان استان انتظار دارم به‌عنوان حلقه میانی مشکلات احتمالی موجود را منعکس کنید تا به کمک هم با رفع آنها، سطح خدمات درمانی به بیمه‌شدگان را ارتقا دهیم.

همچنین در این جلسه روسا و نمایندگان کانون‌های کارگری ، بازنشستگی استان و سایر شرکای اجتماعی به بیان مسائل و مشکلات حوزه های بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی استان البرز پرداختند.

کد خبر: 70320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =