۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 70425
کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد در بوشهر

استاندار بوشهر از کاهش نرخ بیکاری استان به ۶.۱ درصد خبر داد و گفت: طی یکسال اخیر در حوزه اشتغال و تولید، اقدامات مهمی در استان انجام شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد محمدی‌زاده در نشست با مسئولان اقتصادی استان بوشهر بیان کرد: طی دو سال اخیر ۶۰ هزار شغل در استان ایجاد شد که امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب خوبی انجام شده و برنامه‌ریزی برای احیای همه واحدهای تولیدی در دستور کار است افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر گفت: تولید ۷۴ درصد گاز کشور، تولید ۴۹ درصد محصولات پتروشیمی، تولید ۱۰۰ درصد میعانات گازی و صادرات ۹۳ درصد نفت ایران از ظرفیت‌های مهم این استان است.

وی ادامه داد: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته راه‌اندازی و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت شد همچنین ۳۱۰ هزار نفر از جویندگان کار نیز ثبت نام کردند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی پارسال در کشور صادر و ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد گفت: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی نیز در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مهمی در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغال خانگی داشته است.

کد خبر: 70425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =