رشد ۱۲۰۰ درصدی صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای

«مهرداد عظیمی» معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از رشد ۱۲۰۰ درصدی صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: این افزایش نشانه اجرای مأموریت‌های کلیدی با مشارکت مردم است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، عظیمی همچنین در نشست وبیناری رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از تحقق ۹۹.۶ درصدی برنامه تحولی ابلاغی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: افزایش ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد، رشد ۳۲ درصدی آموزش در بخش دولتی و غیردولتی، رشد ۴۲ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای و رشد ۹۲ درصدی تعداد واحد پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی و ... از جمله رشد در شاخص‌های مذکور بوده است.

معاون وزیر کار در این نشست که با محوریت بررسی راهکارهای علمی و اجرایی کسب درآمدهای پایدار و با هدف اجرای کیفی و استاندارد مأموریت‌های کلیدی سازمان برگزار شد، به رشد ملموس شاخص‌ها در دولت سیزدهم اشاره کرد.

تحقق ۹۹.۶ درصدی برنامه‌های تحولی یک‌ساله

معاون وزیر، بنابر اعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تحقق ۹۹.۶ درصدی برنامه‌های تحولی ابلاغی از سازمان‌های پیشرو در این وزارتخانه است.

وی، بهبود نظام پیشگیری و حمایت اجتماعی از اقشار آسیب‌پذیر و در معرض آسیب، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارتی مبتنی بر نیاز بازار کار (با اولویت افراد جویای کار)، استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای با همکاری دستگاه‌های مرتبط و ذینفع، توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و ارتقاء کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی کارگران براساس نیازسنجی صنایع و حرف و ... را از جمله برنامه‌های اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ۲۲ فعالیت برنامه تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

راه‌اندازی ۱۰ مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، بیان کرد: ۴۳۰ حوزه سنجش الکترونیکی با۶۱۷۰ کلاینت و ظرفیت ۲۴۶۸۰ نفر آزمون در روز، ۴۸۰۳ کارگاه سنجش عملی با ظرفیت ۶۸۱۸ نفرآزمون در روز، ۱۵۰۰۰ نفر آزمونگر عملی تعیین صلاحیت شده و ... از ظرفیت‌های موجود مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هستند.

وی اعلام کرد: در سال جاری ۱۰ مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در استان های اصفهان، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، تهران، کرمانشاه، هرمزگان و یزد راه‌اندازی خواهد شد.

توسعه مهارت‌آموزی در حوزه رقومی (دیجیتال)

عظیمی در پایان، افزایش ارائه آموزش‌های مهارتی به گروه‌های هدف، توسعه مهارت‌آموزی در حوزه رقومی (دیجیتال)، توسعه مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی در راستای افزایش مشارکت مردمی، رتبه‌بندی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه کارآفرینی وکسب و کار، تدوین آیین‌نامه اجرایی موضوع بند ت ماده ۶۶ برنامه هفتم پیشرفت، بازآموزی مربیان مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، رصد و پایش مهارت‌آموختگان جذب شده در بازار کار (تطبیق مهارتی)، جذب درآمد از محل مشارکت‌های مردمی و ... را از برنامه‌های تحولی این سازمان در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.

کد خبر: 71386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =