حفر بیش از ۳۴ کیلومتر تونل انتقال آب دریاچه ارومیه

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: از مجموع ۳۵.۵ کیلومتری خط انتقال آب به دریاچه ارومیه فقط هزار و ۴۰۰ متر باقی مانده و ۲۴ هزار و ۱۰۰ متر حفر شده است.

به گزارش آتیه آنلاین از سازمان محیط زیست، مسعود تجریشی در حاشیه بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهوری از این تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه افزود: تونل در ماه اخیر به مشکل فنی و به یک شرایط آبرفتی برخورد کرده بود.

وی اظهار داشت: این بخش آبرفتی نیازمند اعتبارات بیشتر تشخیص داده شده است و از کل عملیات این بخش که ۴۰۰ متر می باشد، ۱۰۰ متر آن طی شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه هم اکنون به صورت ماهانه تونل توسط رییس سازمان حفاظت محیط زیست بازدید می شود، اضافه کرد: با توجه به افزایش هزینه ها و علاقه معاون رییس جمهوری و پیگیری خود رییس جمهوری قرار شد این محل مورد بازدید مجدد قرار گیرد و پیشرفت و مشکلات مالی مشاهده شود.

وی ادامه داد: این طرح مهم با حدود سه هزار میلیارد تومان به اتمام می رسد که ارزش کنونی آن ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه  نیز در حال طی مراحل پایانی است و تا اسفند به پایان می رسد و مدیریت پنج سال آینده دریاچه توسط این بخش است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور روز یکشنبه با هدف بازدید از روند طرح های توسعه ای استان و رصد انها به ویژه طرح های حوزه حفاظت محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده بود.

پس از گذشت بیش از هفت سال، آخرین گام‌های دولت برای تحقق احیای دریاچه ارومیه برداشته شده و در این راستا بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال با وجود تحریم و مشکلات اعتباری از سوی دولت تدبیر و امید به قیمت روز هزینه شده است؛ هزینه‌ای که نشان داد دولت به موضوعات زیست محیطی و مطالبات مردمی حساسیت کافی دارد.

اکنون وضعیت دریاچه ارومیه نه تنها امیدوارکننده بوده بلکه تراز آن نسبت به کمترین ارتفاع ثبت شده برای نگین آبی آذربایجان بیش از یک متر و ۲۲ سانتی متر افزایش یافته و این امیدواری را افزایش داده که قول رییس دولت تدبیر و امید به مردم آذربایجان در مسیر پایانی است.

کد خبر: 7516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =