ابوالغیط: تاسیس سفارت کوزوو در قدس نقض قوانین است

دبیر کل اتحادیه عرب افتتاح سفارت کوزوو در قدس را مغایربا قوانین بین‌المللی خواند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روسیا الیوم، دبیرکل اتحادیه عرب شدیداً اقدام کوزوو در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم آن برای افتتاح سفارت در قدس را محکوم کرد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد: این تصمیم عاری از هرگونه مشروعیتی بوده و نقض قانون بین‌المللی است چرا که قانون بین‌الملل شهر قدس را اراضی اشغالی شده می‌داند و انتقال سفارت‌خانه‌ها به قدس را ممنوع می‌کند.

یک منبع مسؤول در دبیرخانه اتحادیه عرب تاکید کرد که تصمیم کوزوو خارج از اجماع بین‌المللی در مورد افتتاح سفارت‌خانه‌ها در شهر قدس اشغالی است و تا الان فقط دو کشور آمریکا و گوآتمالا آن را نقض کرده‌اند.

وی تاکید کرد که مصوبات شورای امنیت در این خصوص و در راس آن قطعنامه ۴۷۸ سال ۱۹۸۰ صریح و شفاف بوده که این قطعنامه‌ها اقدام رژیم صهیونیستی در الحاق قدس شرقی به اراضی خود را محکوم کرده و اقدام کشورها برای برپایی هیئت‌های دیپلماتیک خود در این شهر را ممنوع می‌کند.

این منبع از ابوالغیط نقل کرد که افتتاح سفارت این کشور یا آن کشور در قدس این حقیقت را تغییر نمی‌دهد که این شهر تحت اشغالگری‌ است و تعیین سرنوشت قدس جز با مذاکره امکان پذیر نیست چراکه قدس یکی از مهمترین مسائل راه حل نهایی میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی است.

وی تأکید کرد این اقدام برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با منطق سازش مسالمت‌آمیز و راهکار تشکیل دو کشور تناقض دارد.

رژیم صهیونیستی و کوزوو روز دوشنبه توافقی را برای برقراری روابط دیپلماتیک امضا کردند که مراسم امضا طی یک مراسم رسمی مجازی انجام شد.

در سپتامبر ۲۰۲۰ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که کوزوو و اسرائیل برای عادی سازی روابط میان خود به توافق دست یافته‌اند.

کد خبر: 7612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =