انجام اولین عمل تعویض دربچه آئورت در بیمارستان تامین اجتماعی قائم شهر

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: اولین عمل تعویض دریچه آئورت به روش بسته (TAVI) که یک جراحی پیشرفته قلب است و دریچه مصنوعی از راه شریان کشاله ران وارد قلب می‌ شود، با موفقیت در بیمارستان منطقه ای ولیعصر (عج) قائمشهر انجام شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر محمد خورشیدی اظهار داشت: این عمل با حضور دکتر شهرام لطفی فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه آخن آلمان، توسط دکتر محمد کشوری فلوشیب اینترونشن و با همکاری دکتر وفایی فوق تخصص جراحی قلب، دکتر فریده آخوندی فلوشیپ اکو و دکتر وحید شربتداران فوق تخصص بیهوشی قلب بر روی یک بیمار با موفقیت انجام شد.

وی تصریح کرد: درخواست داریم در روند توسعه و تجهیز بخش آنژیوگرافی با این مجموعه مساعدت شود تا با استقرار دستگاه دوم آنژیوگرافی بتوانیم خدمات ارزنده ای به کل بیمه شدگان تامین اجتماعی شمال کشور ارائه دهیم.

دکتر کشوری با اشاره به اینکه این عمل بدون باز کردن قفسه سینه انجام می گیرد، گفت: از علام این بیماری تنگی نفس و درد قفسه سینه است. با این روش جراحی می توان علاوه بر کاهش علائم بیماری از بروز مرگ ناگهانی بیماران جلوگیری کرد.

وی افزود: بیماران با این علائم معمولا تحت عمل جراحی قلب باز قرار می گیرند اما با این روش درمانی جدید، از طریق شریان فمورال پا و دست، از آنژیوپلاستی دریچه جدید در قلب بیمار تعبیه می شود.

دکتر شهرام لطفی، فوق تخصص جراحی قلب از آلمان که جهت آموزش در بیمارستان بیمارستان منطقه ای ولیعصر(عج) قائمشهر حضور یافت، توضیح داد: دریچه جدید از سرخرگ کشاله ران به داخل دریچه آئورت فرستاده و در آنجا آزاد می شود این روش بسیار کم تهاجمی تر از باز کردن قفسه سینه است که در حال حاضر برای بیماران در سنین بالا حتی با ریسک پایین تر نیز می توان انجام داد.

دکتر وحید شربتداران فوق تخصص بیهوشی بیان داشت: در این روش جراحی بیمار سریعتر مرخص می شود و عوارضی که در جراحی قلب باز داریم در این روش درمانی  جدید وجود ندارد.

دکتر هاشم پور رئیس بیمارستان منطقه ای ولیعصر(عج) قائمشهر نیز با اشاره به پیچیدگی این عمل گفت: تجربه و مهارت تیم پزشکی در انجام این عمل در کنار همکاری و مشارکت بالای کادر درمان و تجهیزات پزشکی مدرن بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است، تاکنون در کشور عمل tavi منحصرا در تهران و در مرکز قلب شهید رجایی و به صورت محدود در یکی دو مرکز خصوصی انجام می گرفت که با اجرای این عمل مهم جراحی در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) قائمشهر، هم میهنان شمال کشور از این خدمت ارزنده درمانی در کنار دیگر خدمات مهم سازمان تامین اجتماعی در بحث درمان برخوردار خواهند شد

کد خبر: 987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =