وزنه‌برداران نباید به رکوردهای ملی قانع باشند!

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به تشریح وضعیت ملی پوشان این رشته پرداخت.

به گزارش آتیه آنلاین، ملی پوشان وزنه برداری ایران این روزها شرایط سخت و فشرده ای را پشت سر می گذارند تا خود را برای رقابت المپیک ۲۰۲۱ توکیو آماده کنند. در همین راستا علی جباری سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره شرایط فعلی ملی پوشان و مسابقات پیش رو اظهار داشت: رقابت در بین وزنه برداران بسیار سنگین و بسیار جدی پیش می رود. متاسفانه به دلیل کرونا از سال گذشته بسیاری از مسابقات گزینشی که می توانست به کسب سهمیه از سوی وزنه برداران کمک کند، حذف شد  واین کار ملی پوشان وزنه برداری و تیم ملی را بسیار سخت کرد. برای مثال مسابقات گزینشی کلمبیا که امید زیادی برای کسب سهمیه از آن مسابقات داشتیم سخت شد. 

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به پیگیری اردوهای تیم ملی اشاره کرد و در توضیح وضعیت ملی پوشان حال حاضر در اردو گفت: مدتی قبل رقابت های لیگ برتر وزنه برداری مرحله فینال خود را طی کرد که در این مرحله برخی از ملی پوشان نیز حضور داشتند. در این میان تلاش من به عنوان سرمربی تیم ملی این بود که در لیگ برتر کاملا نفرات ملی پوش خود را زیر نظر بگیرم و عملکردشان را ارزیابی کنم.در مجموع باید بگویم که از ملی پوشانم بسیار بیشتر انتظار داشتم و تصور می کنم آن طور که باید و شاید عملکرد خوبی از خود ارائه ندادند. برای مثال علی داوودی با وجود اینکه در جریان مسابقات لیگ توانست خوب وزنه بزند اما از نظر من و با توجه به تمریناتی که در اردوی تیم ملی داشت،انتظار بیشتری از او داشتم.  علی هاشمی با آسیب‌دیدگی در فینال لیگ حاضر شد و به همین خاطر نتوانست خیلی خوب وزنه بزند.

وی اضافه کرد: در وزن ۸۹ کیلوگرم هم هر سه وزنه‌بردار چند روز قبل از مسابقات لیگ برتر دچار آسیب‌دیدگی شدند در حالی که محمد زارعی، صالح چراغی و علی میری در تمرینات، وزنه‌های خوبی بالای سر می‌بردند اما آسیب‌دیدگی مانع آنها شد. در وزن ۱۰۲ کیلوگرم هم رسول معتمدی خوب بود اما باید بهتر کار کند. در مجموع رضایت کافی از ملی پوشان ندارم که البته تاثیر آسیب دیدگی ها را هم نباید نادیده گرفت.

جباری در ادامه افزود: رقابت برای کسب سهمیه المپیک آن هم در رشته وزنه برداری شوخی نیست. همه وزنه برداران بزرگ دنیا این روزها فشرده تمرین می کنند و در فاصله تعویق یک ساله المپیک قطعا خود را به بیشترین حد از آمادگی رسانده‌اند. ملی پوشان المپیکی ایران هم باید در نظر داشته باشند که اگر می خواهند در توکیو وزنه بزنند و حضور در این رقابت مهم را تجربه کنند، راهی جز تلاش و جدی بودن ندارند. من نمیدانم چرا برخی از وزنه برداران ملی پوش به رکوردهای ملی و لیگ قانع هستند. در واقعیت نباید این طور باشد و آن ها باید خود را با رقبای بین المللی شان مقایسه کنند.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پایان درباره وضعیت کیانوش رستمی و سهراب مرادی اظهار داشت:سهراب مرادی و کیانوش رستمی هنوز حضورشان در المپیک قطعی نشده است و  هر دو باید برای کسب سهمیه در مسابقات گزینشی شرکت کنند. در حال حاضر دو سهمیه ایران توسط علی هاشمی و علی داوودی قطعی شده است. باید منتظر باشیم و ببینیم در ادامه چه رخ خواهد داد  و کدام وزنه برداران شانس حضور در المپیک را تصاحب خواهند کرد.

کد خبر: 10678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =