درگیری میان قسد و نیروهای ترکیه در حومه شمالی رقه

ساعاتی پس از توافق روسیه و ترکیه برای بازگرداندن ساکنان مناطقی در حومه عین عیسی، شمال استان رقه سوریه، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) و گروه‌های وابسته به ترکیه رخ داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ساعاتی پس از توافق روسیه و ترکیه برای بازگرداندن ساکنان مناطقی در حومه عین عیسی، شمال استان رقه سوریه، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) و گروه‌های وابسته به ترکیه رخ داد.

یک منبع نزدیک به روسیه در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که توافق‌نامه‌ای میان روسیه و ترکیه برای بازگرداندن ساکنان روستاهای  معلک و صیدا به خانه‌هایشان، یک سال پس از آوارگی آن‌ها به دلیل حملات مداوم ترکیه در حومه شهر عین عیسی، واقع در شمال استان رقه منعقد شد.

این منبع افزود: «طبق این توافق، بازگشت مردم باید با حفاظت نیروهای روسی حاضر در منطقه و با ضمانت ارتش ترکیه انجام شود. اما با آغاز بازگشت مردم به مناطق خود، این روستاها شاهد بمباران نیروهای وابسته به ترکیه بودند که منجر به عقب نشینی مردم و عدم توانایی بازگشت به خانه‌های خود شدند.»

همزمان، اخباری نیز از پیشروی گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه در این منطقه منتشر شده است.

تلویزیون سوریه نیز از کشته شدن یک کودک و زخمی شدن چهار غیرنظامی در اثر تجاوزات ترکیه در حوالی شهر عین عیسی در حومه شمالی رقه خبر داد.

کد خبر: 11330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =