شرط ارزانی قیمت مسکن در بازار امروز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح جهش تولید و تامین مسکن دولت مکلف شده تا سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازد و به نظر میرسد از شش ماهه دوم امسال عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص وضعیت بازار مسکن با اشاره به اینکه برخلاف اقلام دیگر که نوسان شدید دارند قیمت مسکن فعلاً ثابت است،   اظهار کرد: چنانچه دولت سوبسید بدهد قیمت مسکن ارزان خواهد شد. در طرح جهش تولید و تامین مسکن قرار است دولت زمین را با اجاره ۹۹ ساله ارائه دهد ولی ساخت در شرایط امروزی، برای هر متر مربع چهار تا پنج میلیون هزینه خواهد داشت.

وی افزود: البته این زمین‌ها در حاشیه شهر واقع شده ولی یکی از مزایای آن نسبت به مسکن مهر این است که وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف هستند تا تاسیسات زیربنایی و روبنایی را از محل اعتبارات خود استفاده کنند و فقط حق گرفتن انشعابات از مالک گرفته می‌شود که قیمت چندانی هم ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح جهش تولید و تامین مسکن دولت مکلف شده تا سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازد، گفت: به نظر می‌رسد از شش ماهه دوم امسال عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد. این طرح در کل کشور و حتی در روستاها نیز اجرایی می‌شود.

پاک فطرت در خصوص چرایی اجرایی نشدن طرح مسکن ملی گفت:  این طرح بیشتر حالت شعارگونه داشت و حمایت هایی در آن در نظر گرفته نشده بود البته طبق قول‌هایی که داده بودند قرار بر این بود که ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹  ساخته شود که البته بخش اندکی از آن اجرایی شد ولی نیمه تمام ماند که البته این نواقص با تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن پوشش خواهد یافت.
وی با تاکید بر اینکه همه تعاونی‌های دولتی و غیردولتی و  انبوه‌سازان باید از این فرصت استفاده کنند افزود: حدودا ۲۰درصد قیمت ساختمان به دستمزدها مربوط می‌شود از سویی قیمت اقلام ساختمانی، تقریبا در کل کشور یکسان است بنابراین قیمت هر متر مربع ۵_۴ میلیون تومان برای همه شهرها و شهرستان‌ها بوده و نباید تفاوت چندانی با یکدیگر داشته باشد.

کد خبر: 13441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =