مراجعه بیش از ۱۹ هزار نفر به واحدهای دندانپزشکی تامین اجتماعی زنجان

مدیر درمان تامین اجتماعی زنجان از کاهش ۳۴ درصدی مراجعین به واحدهای دندانپزشکی تامین اجتماعی در دوران کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ۱۹ هزار و ۲۳۳ مورد مراجعه برای انجام خدمات دندانپزشکی در نیمه نخست سالجاری انجام شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط‌عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی محمدی از تعهدات تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در ترمیم همه نوع دندان‌ها در مراکز ملکی بصورت کاملا رایگان برای بیمه‌شدگان این سازمان، خبر داد.

وی با اشاره به تعهدات تحت پوشش این سازمان اظهار داشت: ویزیت، رادیوگرافی تک دندان، کشیدن دندان‌های قدامی، خلفی و عقل، جرمگیری بالا و زیر لثه و آموزش بهداشت بروساژ هر فک و ترمیم دندان غیر از عصب‌کشی، در مراکز ملکی و مراکز خصوصی طرف قرارداد، با پوشش این بیمه انجام می‌شود.

وی در خصوص علت عدم پوشش خدمات عصب کشی افزود: عصب کشی در بیمه‌های پایه در هیچ کجای دنیا پوشش نمی‌دهند چرا که دندانها در سطح یک و دو قابل ترمیم هستند ولی به علت سهل انگاری و یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و عدم اقدام به موقع بیمه‌پرداز، این ترمیم به عصب می‌رسد و هزینه سهل‌انگاری بیمه پرداز به عهده سازمان بیمه‌گر پایه نیست.

دکتر محمدی تعداد ویزیتهای انجام شده در نیمه نخست سالجاری را ۱۹ هزار و ۲۳۳ مورد اعلام کرد و افزود: در شش ماهه اول سال ۹۸، بیش از ۲۹هزار و ۷۲ مورد خدمات ویزیت دندانپزشکی ارائه شده و این تعداد مراجعه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۴درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی زنجان تعداد موارد و خدمات انجام شده در نیمه نخست سالجاری را تشریح کرد و بیان داشت: بیش از ۹۰۷۴ مورد کشیدن دندان، ۴۹۴۳ مورد ترمیم، ۹۸۸ مورد جرم گیری، ۱۹۵۴ مورد نسج نرم و ۳۱۱ مورد نیز نسخ سخت به بیمهشدگان و مراجعین حوزه دندانپزشکی این سازمان انجام شده است.

وی در خصوص تعداد یونیت‌های موجود دندانپزشکی در سطح استان نیز تصریح کرد: هم اکنون ۱۰ یونیت دندان پزشکی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان با تمام ظرفیت و با کیفیت بالا به بیمه شدگان و سایر مراجعین خدمت‌رسانی می کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی زنجان در خصوص توزیع عادلانه یونیت‌های دندانپزشکی در سطح استان نیز خاطر نشان کرد: بیمارستان امام حسین (ع) دارای دو یونیت، بیمارستان امید ابهریک یونیت، درمانگاههای تخصصی حکیم هیدجی و روزبه در زنجان هر کدام دو یونیت و درمانگاه های شفای ابهر، شهدای خرمدره و سهروردی خدابنده هر کدام دارای یک یونیت دندانپزشکی هستند که خدمات کامل‌تر و جامع‌تری را به صورت کاملا رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

دکتر محمدی افزایش خدمات دندانپزشکی را نیز یادآور شد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در تلاش است با افزایش تعداد و تنوع خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی در آینده‌ خدمات این بخش را پربارتر ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات دندان پزشکی در سال جاری با شیوع ویروس کرونا محدود شده است، افزود: در این ایام که ویروس کرونا تمام فعالیتها را تحت تاثیر خود قرار داده است تنها موارد اورژانسی دندانپزشکی پذیرش می شوند.

دکتر محمدی گفت: تعهدات دندانپزشکی سازمان‌های بیمه‌گر پایه مانند سازمان تأمین‌اجتماعی توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور تعیین و ابلاغ می‌شود.

کد خبر: 1392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =