کاهش نوسانات بازار در صورت موفقیت مذاکرات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات نتیجه‌بخش باشد، وضعیت اقتصادی کشور از حالت آشوب و تلاطم خارج شود و وضعیت بازار در همه حوزه ها بهبود یافته و قیمت‌ها واقعی خواهند شد.

سید غنی نظری خانقاه در گفتگو با آتیه‌آنلاین در خصوص تاثیر مذاکرات وین بر بازارهای داخلی اظهار کرد: در کل مذاکره امر خوبی است ولی اینکه این مذاکرات منتج به نتیجه مثبت، رفع تحریم‌ها و حل مشکلات بانکی شود برای ما مهم است. چنانچه این توافقات صورت گیرد قطعا در حوزه اقتصادی کشور شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی ادامه داد: چنانچه توافقات به نتیجه برسد ورود دلارهای بلوکه شده در جاهای مختلف به کشور را خواهیم داشت که این موضوع نیز در پایین آمدن قیمت ارز تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برداشته شدن تمامی تحریم‌ها باید در مجلس شورای اسلامی راستی‌آزمایی شوند لذا نگاه ما به مذاکرات در این راستاست که نباید به دلیل نزدیک شدن به ایام انتخابات نگاه‌ها به آن تبلیغاتی باشد و درخواستمان از مذاکره کنندگان این است که به یک بازی برد_برد وارد شوند.

نظری خانقاه اعلام کرد: التهابات بازار داخلی کاذب است متاسفانه بزرگترین مشکل در حوزه اقتصادی کشور وجود دلالان است که هیچ نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد و همین امر سبب بروز آشوب در حوزه‌های مختلف می‌شود.  

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چنانچه مذاکرات نتیجه‌بخش باشد و وضعیت اقتصادی کشور از حالت آشوب و تلاطم خارج شود، وضعیت بازار در حوزه ارز، خودرو و... و. بهبود می‌یابد و قیمت‌ها واقعی خواهند شد، همه می‌دانیم که قیمت واقعی پراید ۱۲۰ میلیون تومان نیست که همه این‌ها ناشی از وضعیت نامناسب اقتصادی است البته بحث احتکار نیز در بالا رفتن قیمت‌ها نقش دارد که باید با نظارت‌های بیشتر مانع از این کار شویم.

کد خبر: 14043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =