فولاد-السدقطر؛ شاگردان نکونام محکوم به نباختن

تیم فولاد خوزستان امروز در یک دیدار بسیار حساس باید به مصاف تیم السد قطر برود. دیداری که تا حد زیاد تعیین کننده وضعیت صعود این تیم خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین، در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تیم فولاد خوزستان که از هدایت جواد نکونام بهره میبرد و این روزها شرایط خوبی از نظر وضعیت کرونایی شدن مربیان و بازیکنانش، ندارد، باید از ساعت ۲۲:۳۰ امشب به مصاف تیم السد قطر برود. 

فولاد خوزستان سومین نماینده ایران است که امشب به میدان خواهد رفت و تاحدود زیادی  تکلیفش در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در پایان بازی با السد قطر مشخص خواهد شد.  این تیم با ایستادن در گروه D که به نوعی گروه مرگ تلقی می شود، وضعیت پیچیده‌ای دارد.

بازیکنان تیم فولاد خوزستان با توجه به پتانسیل، بضاعت و تجربه ای که دارند، تا همین‌جا فراتر از انتظار نشان داده‌اند. تا پایان بازی چهارم خود، در این گروه پشت‌سر تیم‌های قدرتمند النصر و السد در رده سوم جدول رده‌بندی ایستاده‌اند. شکست آنها در بازی چهارم برابر النصر وضعیت را تاحدودی دشوار کرد و باعث شد فولاد در همان عدد پنج در جدول باقی بماند. البته که کرونایی‌شدن چند ستاره فولاد هم در این برهه حساس باعث شده جواد نکونام تمامی بازیکنانش را در اختیار نداشته باشد.

مسئله امیدوار کننده برای فولاد این است که فاصله امتیاز آنها با امتیاز تیم ایستاده در صدر جدول، چندان زیاد نیست. النصر با ۸ و السد با ۷ امتیاز بالاتر از فولاد ۵ امتیازی ایستاده‌اند. این بدان معنی است که اگر همین امشب فولاد بتواند السد را شکست دهد، خیالش را تا حدود ۹۰ درصد بابت صعود راحت کرده است.

در روز آخر مرحله گروهی تیم فولاد باید با الوحدات بازی کند و تیم‌های النصر و السد هم با هم، پیروزی در این دیدار یا دست‌کم نباختن به السد می‌تواند کمک زیادی به یکی از شگفتی‌های این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کند.

تیم فولاد خوزستان، در بازی رفت تا دقایق پایانی از السد جلو بودند و کمی بی‌تجربگی ۳امتیاز آنها را به یک امتیاز تبدیل کرد. البته که شکست در این بازی هم تقریبا به معنای حذف فولاد است، چون در این صورت السد ۱۰ امتیازی می‌شود و بعید است النصر صدرنشین هم برابر تیم قعرنشین الوحدات شکست بخورد. تنها راه فولاد، نباختن در این بازی است و امیدواری به اینکه در روز آخر، النصر بتواند السد را شکست دهد.

از طرفی باید در نظر داشت که السد تیمی نیست که مقابل آن بی‌محابا حمله کند و جواد نکونام خیلی خوب این مهم را می‌داند، همانطور که تیم خوب کشورمان برای این بازی برنامه‌های خاصی دارد و قطعاً همه آنالیزش به بازی رفت معطوف نخواهد شد. آنها هم تدبیری خواهند اندیشید. پس باید قدم به قدم با حریف پیش بروند و از روزنه‌های ایجادشده نهایت استفاده را ببرند. از آنجا که تساوی در این بازی با توجه به بازی آخر السد با النصر نتیجه خوبی برای ژاوی نیست، طبیعتاً هرچه از زمان بازی بدون گل سپری شود استرس او و شاگردانش دو چندان خواهد شد.

**وضعیت کرونایی‌های فولاد و نگرانی نکونام

تعداد نفرات مبتلا به ویروس کرونا در اردوی تیم فولاد ایران به چهار نفر رسیده است. فولاد پیش از بازی برگشت با النصر عربستان در هفته چهارم گروه D لیگ قهرمانان آسیا، با تست مثبت صالح حردانی، دفاع راست این تیم و یکی از اعضای تدارکاتش روبه‌رو شده بود ولی در تست دوباره‌ای که بعد از این بازی از اعضای این تیم گرفته شد، دو عضو دیگر این باشگاه که در کادر فنی مشغول هستند مبتلا به این ویروس شده‌اند. 

این در حالی است که پیش از بازی رفت فولاد مقابل النصر، خبر ابتلای ٩ عضو این تیم عربستانی به کرونا منتشر شده بود و انجام دو بازی پشت سر هم رفت و برگشت فولاد با این تیم، مثبت شدن تست ۴ عضو نماینده ایران را در پی داشته است.  تیم فولاد ایران با ۵ امتیاز در جایگاه سوم گروهش قرار دارد و باید ساعت ۲۲:۳۰ امشب در دیداری حساس به مصاف السد قطر برود. میزبانی بازی‌های این گروه بر عهده ریاض عربستان است. النصر عربستان قبل از بازی با فولاد خوزستان ۸ عضو کرونایی داشت که با وجود این مسأله، بازی انجام شد و حالا ۴ عضو تیم فولاد درگیر ویروس کرونا شده‌اند و تا دو هفته نمی‌توانند تیم خود را همراهی کنند.

کد خبر: 14260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =