جزییات تسهیلات کرونایی برای مشاغل آسیب‌دیده

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییات پرداخت تسهیلات ویژه کرونایی برای مشاغل آسیب‌دیده را اعلام کرد و گفت: حمایت‌ها از مشاغل و افراد آسیب‌دیده بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، درپی شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن مشاغل و کسب و کارهای مختلف دولت در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا اعتباراتی برای حمایت از این رسته از مشاغل تصویب و ابلاغ کرد و متقاضیان در قالب سامانه کارا اقدام به ثبت نام و دریافت این تسهیلات کردند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین جزئیات تسهیلات کرونایی اختصاص یافته به مشاغل آسیب دیده به آتیه‌آنلاین گفت: تا کنون حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات افراد مختلف را برای پرداخت به بانک های ۱۹ گانه معرفی شدهاند که بیش از یک میلیون شغل را پوشش میدهد و تاکنون حدود ۸ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و باقیمانده این تسهیلات نیز در حال پرداخت است.
عیسی منصوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان تسهیلات از محل مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای جبران خسارات وارد شده به مشاغل آسیب‌دیده تصویب شده است، افزود: حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان منابع از سیستم بانکی تخصیص داده شد که بخشی از آن به کمک های معیشتی بلاعوض و وامهای یک میلیون تومانی و غیره اختصاص پیدا کرد.
منصوری ادامه داد: بخش دیگر از آن به تسهیلات ودیعه مسکن اختصاص پیدا کرد و حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارها و مشاغل آسیب‌دیده در نظر گرفته شد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در پی ادامه یافتن شیوع ویروس کرونا در دنیا و در جهان و ایران و اینکه آسیبهای احتمالی به مشاغل ممکن است همچنان ادامه پیدا کند، آیا حمایتهای این چنینی در قالب تسهیلات نیز در دستور کار دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد؟ اظهار کرد: این حمایت‌ها همچنان استمرار دارد و ادامه پیدا خواهد کرد اما به صورت تخصصی و رسته‌ای به گونه‌ای که به عنوان مثال در حوزه گردشگری، حمل ‌و نقل و غیره به صورت مستقل و رشتهای پیگیری می‌شود. در این زمینه حمایتها متناسب با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه پیدا خواهد کرد و بر اساس آن عمل میکنیم و دوم اینکه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در حال حاضر برنامه‌ای در دستور کار داریم تا افرادی را که بیکار شدهاند اما مشمول بیمه بیکاری نیستند، حمایت کنیم. چرا که ممکن است برخی افراد پیش از این حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کردند یا کسب و کارشان غیر رسمی بوده است و در حالی که بیکار شده‌اند مشمول بیمه بیکاری نیستند و در حال حاضر این برنامه را دنبال می‌کنیم تا اجرا شود.

کد خبر: 1474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =